Avatar billede peterpeter Seniormester
13. november 2006 - 13:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

100 ens breve med forskellig modtager

Hej Hej

Jeg skal udsende 100 breve som alle er ens.
Men det er til forskellige personer.

Jeg ved, at man kan lave en form for skabelon i Word sammen med Excel ?? - som fletter alle navnene ind i brevet, så de alle ser personlige ud....

Forstår I ??

Er der nogen der kan hjælpe med en udførlig DANSK forklaring på, hvordan jeg gør dette ??

Tak - og fortsat god dag.

Med Venlig Hilsen

Peter
13. november 2006 - 13:41 #1
Funktionen du eftersøger hedder brevfletning.

Princippet er at du fletter en Word-dokument med data fra en datakilde, der kan være f.eks. et Excel-ark, en database el.lign. Har du ikke adressedata registreret allerede nu kan du også oprette datakilden i Word.

Så inden nærmere forklaring lige 2 spørgsmål:
1. Hvilken version af Word har du?
2. Har du adresseoplysninger registreret på computeren nu? - hvis du har, i hvilket format.
Avatar billede hcma Novice
13. november 2006 - 13:51 #2
1.  skriv dit standardbrev
2.  opret en andresseliste i Excell som består af f.eks. følgende kolonner:
    A            B            C            D            E
  Fornavn    Efternavn      Gade          Post-nr.:      BY
og kolonneoverskrifterne laver du for en sikkerheds skyld med fed skrift

skriv så dine oplysninger ind og gem det når du er færdig.

3. Åbn dit brev
4. placer din curser der hvor du vil have navn og adresse ind
5. Menuen -> Funktioner -> Brevfletning -> Hoveddokument Opret -> Standardbrev -> Aktivt vindue -> Datakilde/hent data -> Åbn Datakilde -> vælg filtype (*.xls) -> find din fil -> vælg Hele regnearket -> tryk på Rediger hoveddokument -> og nu har du fået en ny værktøjslinie -> tryk på Indsæt Fletfelt og tag så f.eks. Navn (+mellemrum) + Efternavn (+ linieskift) + gade (+linieskift) + o.s.v.
(du skal bare huske at lave mellemrum og linjeskift, hvor der er behov for det)
Når det er gjort finder du ikonet for Flet i din værktøjslinie og trykker på den.
og så går den igang......
Avatar billede hcma Novice
13. november 2006 - 13:51 #3
glemte lige:  har lavet vejledningen for Word2000
Avatar billede peterpeter Seniormester
13. november 2006 - 15:00 #4
Hej Hej

Tak for jeres svar.

Jeg bruger Windows XP og Office XP på DANSK !!

Jeg har ikke navnene i nogle specifikke regneark.. (lidt i Excel) det vil sige, jeg har ikke tastet alle navnene ind endnu !!! Men vil helst gøre det i Excel !!

Var det OK ???
Avatar billede hcma Novice
13. november 2006 - 15:08 #5
du taster bare navnene ind i Excell  (men husk at dele den op i kolonner med kolonneoverskrifter,  f.eks. som jeg skrev  13:51:00 )
13. november 2006 - 15:19 #6
Da du ikke har data registreret endnu, er den letteste fremgangsmåde at oprette listen i Word. I WordXP er der nemlig en guide, der gennemgår funktionen trin for trin.

Du finder guiden ved at vælge: Funktioner->Breve og forsendelse->Brevfletning....
Guiden består af 6 trin i opgaveruden i højre side af skærmen.

Trin 1 - Dokumenttype: vælg Breve
Trin 2 - Udgangsdokument: Vælg Aktive dokument, eller åbn evt. det dokument du vil anvende til brevfletningen
Trin 3 - Vælg modtagere: vælg Skriv en ny liste. Klik på opret, og indtast data i den dialogboks, der fremkommer. Klik evt. på knappen Tilpas, for at vælge hvilke felter der skal benyttes.
Trin 4 - Skriv brevet (hvis du ikke startede med at åbne et dokument). Placer herefter markøren hvor brevets adressering skal være, og klik på Adresseblok.
Trin 5 - Gennemse brevene
Trin 6 - Afslut brevfletningen. Nu dannes brevene. Resultatet kan herefter udskrives.
Avatar billede peterpeter Seniormester
17. november 2006 - 10:23 #7
Perfekt Perfekt

Jeg brugte lidt af begge jeres svar.......

Ligger i et svar........ ?

MANGE TAK  ;-)
Avatar billede hcma Novice
17. november 2006 - 11:22 #8
svar  :o)
17. november 2006 - 13:33 #9
OK!