Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. november 2006 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af MX hos GratisDNS

Jeg har købt domænet boingz.dk og har selv mailserver software, men jeg kan ikke finde ud af at oprette MX rigtig inde hos GratisDNS, mit website og mailserver køre fra min egen server, jeg vil gerne have det sat op således at mit pop3 og smtp adresse bliver

POP3: mail.boingz.dk
SMTP: mail.boingz.dk

håber der er nogen herinde som har tid til at sætte det op for mig hurtigst muligt...
Avatar billede coderdk Praktikant
08. november 2006 - 15:22 #1
Du skal bare tilføje en A-record på mail.boingz.dk
Derefter tilføj en MX-record med:

Vært: boingz.dk
Mailudveksler: mail.boingz.dk
Præference: 10

POP3 har intet med MX at gøre :)
Avatar billede coderdk Praktikant
08. november 2006 - 15:24 #2
Nå ja, hvis du har TDC Bredbånd, skal du tilføje en MX mere:

Vært: boingz.dk
Mailudveksler: backup-mx.post.tele.dk
Prioritet: 20

Ved ikke om der er andre ISP'er der kører på samme måde...
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. november 2006 - 15:35 #3
nu har jeg gjord som du sagde men det virker desværre bare ikke:

her er nogle billeder:

http://www.boingz.dk/mx01.jpg
http://www.boingz.dk/mx02.jpg
http://www.boingz.dk/mx03.jpg

det første billede viser at når jeg laver en DNS Lookup i mit mailserver program så burde den vise MX Record, men den finder ingen og jeg har haft domæne tidligere hvor den fandt MX Record, det var dog ikke mig der satte det op, de sidste 2 billeder viser opsætningen via gratisDNS...
Avatar billede coderdk Praktikant
08. november 2006 - 15:54 #4
Når du laver ændringer i DNS så slår de først igennem flere timer efter. Du kan ikke forvente at du ændrer de nu, og så virker det med det samme ;)
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. november 2006 - 22:10 #5
nu har jeg været inde igen og tjekke om det virker og det virker desværrer stadigvæk ikke...
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
08. november 2006 - 22:13 #6
Check igen imorgen. De reloader zoner hver 12. time, så vidt jeg husker.