Avatar billede saab Nybegynder
08. november 2006 - 13:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fildeling mellem 2 pc

Hej,
vi har fået bærbar pc og en router. Den gamle pc - IBM 450 Mhz - ligger inde med nøglen ; familie billeder. Spørgsmålet er hvordan
vi får billederne over på bærbar pc ?
Avatar billede nva Praktikant
08. november 2006 - 13:03 #1
Hvis de begge er sat til routeren er det nemmest at bruge denne 30 dages trial www.networkmagic.com
Avatar billede thegenuine Praktikant
08. november 2006 - 13:05 #2
Prøv at højreklik på Netværksteder på Skrivebordet og vælg "Søg computer". Der kan du skrive computerens navn, og så skulle den gerne dukke op.
Navnet kan du finde ved højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet og derefter vælge "Egenskaber".
Avatar billede saab Nybegynder
08. november 2006 - 14:54 #4
Har downloadet networkmagic på begge pc, men desværre ville den gamle pc ikke være med - umiddelbart. Kan jeg bruge en null-modem kabel istedet ?. I XP (bærbar) foreskrives der, at der skal være 2000 el. XP på begge pc, men har Win98/2 på den gamle pc  -mulig konflikt ?
Avatar billede nva Praktikant
08. november 2006 - 15:05 #5
Det er jo også en mulighed at zippe-folderen billederne ligger i og så sende dem via mail.
Avatar billede robotten Praktikant
08. november 2006 - 15:12 #6
Er der usb indgang på den gamle pc? Så er en usb nøgle god til dette formål.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. november 2006 - 18:50 #7
el. prøv at gå igennem netværksguiden, lav en diskette, og kør den på 98 maskinen...??

Man skal lige huske.
del en mappe
samme domæne
prøv uden firewall
søg efter computernavnet
fil og udskrift deling skal være aktiveret
----------------------------------------------
Når det er gjort, så prøv at skriv cmd i kør..(XP) og ipconfig /all, og se om du for en lokal ip op. Ping den. hvis intet er tabt, så er der håb..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. november 2006 - 18:50 #8
ps: i 98 kan du bare pinge efter computernavnet.. der er også en netværksguide..O)
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2006 - 18:55 #9
Hvis de kun skal "forbindes" for at overfører div. fra den ene pc til den anden og du ikke har mulighed for at bruge f.eks usb eller filerne evt. er for store til at have på usb.
Så er der jo den mulighed, at bruge et krydset netværkskabel som sættets i den ene og den andens netværksstik (direkte mellem dem)
Så går du ind i Start > kontrolpanel > netværksforbindelser
H-klik på din lan forbindelse og gå i egenskaber
Klik på Internetprotokol (tcp/ip) og klik på knappen Egenskaber
Sæt prig i "brug følgende IP adresse"
Skriv i IP adresse: 192.168.1.1
Skriv i undernetmaske: 255.255.255.0  + klik OK hele vejen tilbage

Den anden pc skal også have udført dette, BLOT skal den have IP: 192.168.1.2

Herefter H-klikker du på den mappe / Filer som du skal have overført fra
Klik på Deling (& sikkerhed) og sæt flueben i "Del denne mappe på netværket" + anvend
Du kan også dele et helt drev, f.eks din Harddisk
Avatar billede robotten Praktikant
15. november 2006 - 11:48 #10
Fundet ud af mere?
Avatar billede saab Nybegynder
15. november 2006 - 18:34 #11
Robotten skal have mine point, men hvordan fordeles de ??
Avatar billede robotten Praktikant
15. november 2006 - 22:43 #12
Ved at jeg ligger et svar :)
Avatar billede robotten Praktikant
23. november 2006 - 08:32 #13
?
Avatar billede robotten Praktikant
28. november 2006 - 14:02 #14
Hep!