Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. november 2006 - 01:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

start af Live-Studie/firma/webcam side?

Hej

Jeg har gået rundt et lille stykke tid og tænkt lidt over hvad der skulle til at starte en hjemmeside der sælger "webcam-ydelser"!

Hvis jeg nu oprettede et firma, lavede en hjemmeside og købte/lejede en erhvervslejlighed hvor jeg smed smed 4 personer ind i lejligheden. Der skulle så være webcams i alle rum som man kunne købe adgang til via en hjemmeside. Jeg ved godt at der er andre steder der også gør det samme, men hvordan er reglerne i danmark?

Kan jeg evt leje et erhvervslejemål og lave det om til et "studie" hvor de 4 personer kan bo? Hvordan ville reglerne omkring erhvervslejligheder og "aldmindelige" være. Altså jeg ved hvis man f.eks har en lejlighed hvor 1 af værelserne er erhverv så er det udelukende til brug for erhvervet, men hvis det er et "studie", så er det vel lovligt at der er nogle der "bor" der?
De 4 personer ville ikke få løn, men de ville til gengæld bo der gratis. Hvordan er reglerne for området?
Kan jeg godt have de 4 boende uden at de er ansatte i firmaet, og uden de får noget for det?.

Håber der er nogen derude der kan hjælpe lidt her....

(Spm er også oprettet på www.startfirma.dk)
Avatar billede dna Nybegynder
06. november 2006 - 15:18 #1
Kunne det være en idé at kontakte en advokat? Ved godt at det koster, men projektet virker somom at der alligevel skal nogle penge op af lommen, og så er disse penge nok givet rigtig godt ud.

dna
Avatar billede mr-bob Nybegynder
07. november 2006 - 11:12 #2
Det kunne det selvfølgelig, og det er da også planen, men som du selv siger koster det lidt kroner, og jeg ville helst bare finde så magne informationer jeg kunne selv før jeg gik ud og brugte penge...

I sidste ende er jeg nød til at have en advokat ind over, men så længe jeg kan holde ham/hende ude, vil jeg gøre det.
Avatar billede japping Nybegynder
07. november 2006 - 21:29 #3
Gå ind på virk.dk, hvor du kan finde vejledning og gode råd til mange ting.

Som privat der overvejer at starte virksomhed kan du få et antal gratis konsulenttimer inden for økonomi, jura og meget andet. information finder du her

http://www.virk.dk/VirkPortal/site/Startguiden/Vejledning/GratisPrivatRaadgivning.aspx

Men start med at læse og følge de vejledninger der allerede er på virk.dk og startguide.dk. Derved kan du gemme de gratis konsulenttimer til det tidspunkt hvor du ikke kan komme videre og virkelig har brug for råd.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. november 2006 - 14:01 #4
så du vil lave en billig udgave af "big brother" o.lign?  Hvis du søger på webcams, få du flere tusinde hits på f.eks. gratis webcam feeds der er opstillet over hele kloden, bl.a. i soveværelser, på badeværelser, og.....

Hvad er det du vil tage penge for? og hvorfor?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. november 2006 - 14:25 #5
Det var nu mere reglerne herom jeg var interesseret i, ikke om hvor vidt i syntes det er en god forretning...

Men takker for svaret japping, det vil jeg kigge på..
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2006 - 14:33 #6
<ole>

- men det er jo overordentlig venligt af theprofessor at gøre opmærksom på, du øjensynligt har overset, det formodentligt er en forretningsmæssig dødssejler ... inden du brænder baglommen helt af  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. november 2006 - 14:52 #7
Det er helt rigtigt..

Og det var heller ikke for at lave en sur-mands-kommentar, og er også glad for den.... For hvis jeg vitterligt ikke havde tænkt på dette ville det jo være en god information...

Det hele bunder såmend i en samtale med en der arbejder i Skat, med erhvervsboliger. Hun sagde at jeg på ingen måde kunne på i en erhvervslejlighed, og da jeg så spurgte hende om "hvad hvis jeg gjorde sådan her", så sagde hun bare, "det kan du jo bare prøve på".... Det gjorde mig godt og grundigt irriteret på systemet, og ledte så bare efter en mulighed for at få hende ned med nakken (hun er en god ven, så der er ikke mere end lidt pjat og sådan imellem os)

Men takker mange gange for information
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2006 - 14:55 #8
okay ... så sætter jeg mig ned og får vejret igen  ;D
Avatar billede mr-bob Nybegynder
26. november 2006 - 12:35 #9
;-)