Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. november 2006 - 21:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

apache + php

Hello.

Jeg ved at det er et typisk problem; jeg er bare gået kold i det, og trænger til lidt hjælp ;)

Har PHP5 i c:\program files\php
Apache 2.2 ligger i c:\program files\apache foundation\apache2.2

Følgende er fra httpd.conf:

PHPIniDir "C:/Program Files/PHP"
LoadModule php5_module "C:/Program Files/PHP/php5apache2_2.dll"
AddHandler application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php .php

i php.ini har jeg sat doc_root til c:/www ligesom i httpd.conf.

PATH er opdateret med sti til php installationen, og der er genstartet.

Jeg får vist siden med php koden i kilden.

Hvad har jeg glemt? :)
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2006 - 22:00 #1
Der er nogle problemer med Apache2.2 og PHP. Jeg kunne ikke selv få det til at virke.
Prøv at hente Apache 2.0 i stedet - så virkede den med det samme for mig. 2.0 er stadig tilgængelig på apache.org.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. november 2006 - 22:20 #2
Nu har jeg smidt 2.0 ind også - giver også problemer - når jeg kører den i konsollen skriver den Module not found - til linjen

LoadModule php5_module "C:/Program Files/PHP/php5apache2_2.dll"

og det er noget ævl :-) Jeg har også prøvet c:/php.dll  - og prøvet at udskifte / med \ og \\ - og skifte " ud med '... det virker stadig ikke.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. november 2006 - 22:22 #3
apache2.2 giver iøvrigt ingen fejl ved manuel kørsel i en konsol.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2006 - 23:38 #4
Apache 2.0 og php5apache2_2.dll ??
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
06. november 2006 - 11:19 #5
Ja, både apache 2.0 og 2.2, samt php5. Jeg er ikke klar over at denne kombination skulle give problemer?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2006 - 01:58 #6
hvis du bruger apache 2.0 skal du så ikke bruge php5apache2.dll ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 01:11 #7
j_joergensen ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. juli 2007 - 09:40 #8
sorry about this! Jeg har fået det op at køre - hvad fejlen var, ved jeg ikke - men jeg er rimelig overbevist om at viperine er inde over noget af det rigtige.

arne_v - jo - det skal jeg, det har du ret i - det kan godt være at det var det der gjorde det. Points til deling? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2007 - 01:14 #9
helt fint