Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 13:36 Der er 11 kommentarer

Programmer starter ikke når jeg klikker på dem

Hejsa, har fået et underligt problem med min computer:

Jeg har for nyligt haft samme problem med tre forskellige programmer: Google Earth, Paint Shop Pro XI og Sisoft Sandra

Problemet er at programerne ganske enkelt ikke starter npr jeg klikker på ikonet. Man kan se at en lige loader lidt og så sker der ellers ikke mere. Jeg har prøvet at geninstallere dem, men det virker ikke. Jeg bruger Panda Antivirus og jeg har også haft gang i Addaware, men lige lidt hjæ,per det. Min computer er:

ASRock 775Dual-VSTA
2 X 512 DDR27000 Samsung Ram
Seagate 320 GB harddisk Sata 1

CPU:
Core2 DUO E6300

Memory:
Samsung DDR2700 2 x 512

Video Card:
Point of View GeForce 6600 GT

HDD:
Seagate Sata 1 320 GB

CD-ROM:
Pinoeer DVD/CDW

Operating System:
My windows is Media Center edition

Hvad kan der være galt, er et måske noget virus af en art, eller er der bare et eller andet der blokerer?
Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 13:39 #1
iøvrigt er der også noget mærkeligt noget med Mozilla Firefox: Der kan jeg ikke mere tilføje genveje. Når man klikker sker der ikke noget. Derudover kan jeg heller ikke installere manglende plug inns. Den søger lige hurtigt og så står der konsekvent: Ingen passende pluginns fundet. For eksempel er det mig ikke muligt at se denne trailer på grund af det: http://www.24trailer.com/index.htm
Avatar billede hcma Novice
02. november 2006 - 13:41 #2
har du filen autexec.nt på din pc ?  (husk at søge i skjulte filer og mapper)
Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 13:56 #3
har lige lavet en søgning på den fil, hvor jeg under avancerede indstillinger medtog skjulte filer og mapper, men den fandt ikke en filen der hed autoexec.nt
Avatar billede hcma Novice
02. november 2006 - 14:10 #4
så prøv at tage et kig her:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no14
Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 14:21 #5
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal kikke, men går ud fra at det er det her du mener: 14. Kan ikke installere program (fejl vedr.: AUTOEXEC.NT)

Jeg får bare slet ikke nogen fejlmeddelelse. Den loader lige kort, og så sker der ellers ikke mere, og under processer i Windows Jobliste dukker der heller ikke noget frem...
Avatar billede hcma Novice
02. november 2006 - 14:26 #6
Prøv at kopiere filerne:
autoexec.nt      fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen
config.nt          fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen
command.com  fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen

Hvis de ikke ligger i C:\windows\repair mappen, ligger de på din WindowsXP CD i:
cd-rom-drev:\i386\.........

Det bør der ikke ske noget ved.

Du kan selvfølgelig også vælge en sfc-scanning elle´r en Repair hvis du er mere tryg ved det:
sfc-scanning: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 14:54 #7
Prøv at kopiere filerne:
autoexec.nt      fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen
config.nt          fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen
command.com  fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen

Jeg har fundet de to første af filerne, men hvor skal de kopieres hen?`Command.com filen dukker ikke op selvom jeg medtager skjulte filer....
Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 16:04 #8
Så har jeg lavet en komplet sfc-scanning. Det hjalp desværre ingenting, men tak for rådet alligevel
Avatar billede hcma Novice
02. november 2006 - 16:44 #9
prøv at afinstallere et af programmerne og re-installer det igen og vend så tilbage
Avatar billede lasse666 Novice
02. november 2006 - 17:51 #10
Det har jeg prøvet nu. Når programmet er installeret spørger dem om man vil starte programmet nu. Det sagde jeg så ja til, og allerede der loader den lige 1 sekund og så sker der ellers ingenting.....
Avatar billede hcma Novice
02. november 2006 - 18:21 #11
så er jeg lost  :o(