Avatar billede begus Nybegynder
02. november 2006 - 13:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst USB kabel til PCTV kort

Findes der trådløs tvkabel til PCTV kort?

TV kablet mellem stikket i vægen og PCTVkortet irrieterer mig. Findes der en trådløs USB dims jeg kan sætte i måsen på PCTV kortet og en medfølgende til at sætte i TV stikket i vægen? Pt har jeg et Pinnacle kort.

Jeg ville blive umanerlig glad for producent navne og evt fordele/ulemper ved de forskellige.

Begus
Avatar billede begus Nybegynder
02. november 2006 - 13:13 #1
Præcisering: søger trådløs erstatning for antennekablet til kortet
Avatar billede fuglen1 Novice
02. november 2006 - 14:39 #2
Der findes ingen dimser der kan overfører et helt antennesignal trådløst.

Det er muligt at over en kanal i af gangen trådløst og så placere en tvtuner (feks en videomaksine hvis det er analog tv) væggen.
den løsning giver dog ikke den bedste kvalitet.

En anden mulighed er at opsætte en pc ved tvstikket i vægen og overfører det via trådløst netværk men her er heller ikke hele tvsinalet

Men den bedste løsning er stadig at beholde kablet.
Avatar billede begus Nybegynder
02. november 2006 - 17:20 #3
fuglen1, du skriver at det er muligt at overføre 'en kanal ad gangen.

Jeg ser kun en kanal ad gangen og kun på den ene computer som i realiteten kun står 1 m fra stikket. Blot ville jeg gerne have al trafik, som allerede internet adgang, gjort trådløs, så jeg ikke skal have andre ledninger end strømforsyning ført til/fra computeren. Da du skriver at det er muligt at fører 'en kanal trådløst ad gangen er det muligvis en muliughed for mig. Har du evt. et produktnavn?

Begus
Avatar billede kogt Nybegynder
02. november 2006 - 20:10 #4
der er lavet produkter hvor man sender tv signalet fra en sendestation til en modtager station men de fylder meget...

tror det bedste for dig er og faa lavet en laekker bloed antennekable som din stroemforsyningskable sikkert er...?? Normalt er de meget haarde antennekabler...

stream DR1 og DR2

DR1
http://simulcast.dr.dk/index.php?url=mms://drcluster.jay.net/dr1&bitrate=high

DR2
http://simulcast.dr.dk/index.php?url=mms://drcluster.jay.net/dr2&bitrate=high
Avatar billede fuglen1 Novice
03. november 2006 - 10:56 #5
begus: feks den her
nogle af dem her
http://www.netget.dk/product.asp?affiliate=1&lang=el&product=2689
eller
http://www.godpris.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=AVLINK3

Der skal til dem begge 2 bruges en tvtuner ved vægen
de overfører et videosignal trådløst og ikke antenne signalet
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 12:47 #6
Har problemer med at lukke spørgsmålet..prøver igen
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 12:49 #7
fuglen1 kan du ikke smide et svar, så sender point
Avatar billede fuglen1 Novice
06. juni 2007 - 10:41 #8
Her er et svar
Avatar billede begus Nybegynder
06. juni 2007 - 10:54 #9
takker for hjælpen, den kunne desværre ikke bruges, men pointene skal du have. Lukker og slukker således