Avatar billede human Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hentning af adresse, navn m.m

Hejsa

Når man bestiller internet, telefoni osv. Er det nogle gange muligt at indtaste sit tlf. nummer og så henter siden automatisk ens adresse. Er det noget man selv kan bruge på sin side? Hvis ja hvordan?
Avatar billede intenz Novice
30. oktober 2006 - 17:09 #1
Det er vist en aftale de har med TDC, de gule sider, KRAK eller lign.
Jeg kunne forestille mig det var muligt hvis man kontakter dem, men mon ikke også prisen er derefter.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:09 #2
ja, det hedder "smarte klienter" og kan bruges både med windows og Linux.
Hvis du har microsoft office, kan du bruge det (windows hare flere indbygget programmer for kontaktliser, selv om du ikke har office, bl.a. i outlook, IE og
i "tilbehør"....
Avatar billede human Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:27 #3
Æv, havde håbet på det var gratis. Mon man kan hente hele deres telefonbog og selv sørge for opslagene?

af hvad professer?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:01 #4
smarte klienter ER gratis...men du skal programmere dem selv.  Gå ind på www.msdn.com og søger efter "smart clients" for at se en demo

Hvor ligger din adr. kartotek nu?
Avatar billede human Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:10 #5
Mit adressekartotek? Det er outlook 2003. Der ser ud til msdn.com er nede.
Avatar billede horsmark Nybegynder
31. oktober 2006 - 20:08 #6
Jeg ved du kan kalde en webservice ved de gule sider det er den jeg bruger på TDC´s bestillingsforms... som intenz ligeledes beskriver ring evt til de gulde sider og spørg :-)
Avatar billede human Nybegynder
02. november 2006 - 17:21 #7
intenz læg et svar.
Avatar billede human Nybegynder
08. november 2006 - 17:09 #8
lukket