Avatar billede leif Seniormester
27. oktober 2006 - 20:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hente en variabel i adresselinien + extra adressebog

Hej,

Kan man lave et frameset som henter en variabel i adresselinien og der ud fra loader en side ?

Og er det muligt at man kører med Multiple adressebøger til brug i ACL og lign ?

Grunden er at jeg skal oprette en masse grupper, men grupperne skal ikke bruges til noget specielt andet end ifb. med ACL, så derfor ville jeg gerne udelukke dem i standard adressebogen således at folk ikke får dem som mulighed når de skal skrive en mail ?

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. oktober 2006 - 22:59 #1
Er det til web ? I givet fald, så kig på Query_String.
Du kan oprette grupper som kun er til adgangskontrol, det vælger du når du opretter dem, og så kommer de ikke med i brugernes mail-adresse-opslag.
Avatar billede leif Seniormester
27. oktober 2006 - 23:22 #2
De kommer da med hvis de trykker Address, selvom listen er sat til ACL ?
Avatar billede leif Seniormester
27. oktober 2006 - 23:25 #3
Og da jeg har en del brugere som faktisk bruger Address som opslag pt. da vi er igang med en process omlægning så oprettet der ofte lige nu nye grupper og brugere.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. oktober 2006 - 13:24 #4
Det gør de sørme også, det troede jeg ikke. Jeg ved ikke om der er en setting i administratoren der kan fravælge visning af acl-grupper. Hvis det er standard navneopslaget du tænker på, kan du evt. prøve at tilføje " & GroupType !="2" i selection i viewet ($PeopleGroupsFlat) i names.nsf. Men jeg ved ikke hvor smart det er at pille ved, det er blot et hurtigt skud fra hoften.
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2006 - 14:33 #5
Nu er jeg ligeglad med om den kan ses i Viewet hvis man åbner adressebogen, men der hvor det generer er i Address

Det var derfor jeg tænke en addressbog som kunne bruges ifb. med ACL
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. oktober 2006 - 14:49 #6
Jeg er ikke helt med. Mener du ikke den pop-op (dialog) der kommer, når man i en ny mail klikker på "til" ?
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2006 - 15:42 #7
Jo, det er derfra jeg ville have fjernet ACL listerne
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. oktober 2006 - 16:45 #8
Så burde sidstnævnte forslag gøre det..den skulle gerne sortere acl-grupper fra.
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2006 - 17:01 #9
Men overskriver sådan en rettelse ikke min daglige design update ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. oktober 2006 - 19:23 #10
Der bliver jeg lidt lost. Jeg ved ikke hvordan names.nsf er skruet sammen i forhold til design update... Men ellers skal ændringen laves i den designtemplate som din names.nsf updater fra.
Du kan jo starte med at prøve om det virker ?
Avatar billede leif Seniormester
02. november 2006 - 11:01 #11
mmmtm -> Ser ud til at fungere som det skal. Har samtidig lige ændret Templaten så den ikke overskrives hver aften.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2006 - 13:30 #12
mmmtm -> Smid et svar
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. november 2006 - 14:57 #13
S´gerne :-)