Jamen jeg skal sælge og supportere et frisør-program, som hedder hairtools! Det er et rimeligt stort program.. Jeg skal læres op i programmet i en måned! Og på sigt skal jeg så også ud i frisør salonerne, og hjælpe dem igang med programmerne osv.!
Okay ja jeg så godt stillingannoncen på ofir så vidt jeg husker... hvis du er nyudannet + skal læres op så er det nok begrænset hvad du kan tillade dig at kræve, dog ville jeg aldrig selv sige ja til noget under 25.000.
Den uddannelse du snakker hvor har du taget den og har du fået nogle certificeringer??
MCSA eller MCSE hæver jo din markedsværdi, men igen hvis du har nada erfaring så kan det være svært lige at sætte en løn
foerst et stort forbehold: jeg aner intet konkret om det - foelgende er bare lidt skud i taagen
nyuddannet supporter som loeser problemr over telefonen: 22-25 men med ekstra for aften og weekend
ditto som tager ud til kunder og loeser problemer plus og assisterer saelger (presales support): 27-30 men formentlig uden overtidsbetaling men med mulighed for bonus
men som sagt - jeg kan tage fejl, saa se hvad andre maatte mene
Vil sige du skal ikke forvante at kunne forhandle dig frem til en løn over 20.000 Der er jo 3 mdr. prøvetid - klarer du dig rigtigt godt i løbet af de 3 mdr. kan du sikkert forvente en løn på den gode side af 20.000 - vil sige 22.000+
Jeg har 2 gange ansat nyuddannet it-supportere i stillinger i 2 forskellige virksomheder. Begge fik under 20.000 i startløn (Jylland).
Jeg er ikke nødvendigvis enig i at certificeringer øger din "markedsværdi".
Jeg har tit set folk uden noget som helst erhverserfaring, der har en mcse-certificering. Derfor anser jeg ikke disse certificeringer for noget der automatisk skal hæve lønnen særlig meget, med mindre man efterfølgende har arbejdet med områder disse certificeringer dækker.
Som udgangspunkt synes jeg man skal passe på med at være for beskeden og starte på en for lav løn, da dette vil gøre det svært at få hævet lønnen efterfølgende.
Umiddelbart vil jeg skyde en startløn til en nyuddannet it-supporter i Kbh, vil lægge omkring 20.000-22.000 kr. Du skal trods alt også kunne leve og finde et sted at bo, såfremt du ikke har dette.
Men kan jeg tilladde sig og f. eks. og sige, hvis de tilbyder 20.000, så sige: aargg, men jeg havde faktisk forestillet mig at jeg fik omkring de 25.000?!
Jeg plejer at kigge på mit budget, og så ud fra det regne ud hvad jeg skal have i løn for at det hele render fornuftigt rundt.
Så ved jeg i hvertfald hvad jeg minimum vil have i løn.
Ellers er det vist lidt på gefühl. Hvis du nu har regnet ud at du skal have 17.000 for at det løber rundt, og virksomheden byder 20.000 kr., må du gøre op med dig selv om du vil risikere at nævne så højt et beløb.
Som udgangspunkt vil jeg nok kigge på lønstatistikkerne hos HK, for at se hvad gennemsnitslønnen er for en nyuddannet IT-supporter.
Så kan du sige at da du ikke ved hvad en it-supporter får i løn, har du kigger lidt i HK's lønstatistikker og der er gennemsnitslønnen f.eks. 22.000 kr. Så vil de nok byde lidt højere.
Det er ikke altid lønnen er det vigtigste. Er der personalegoder der kan forhandles som f.eks. fri telefon, fri internet eller andet spændende, kan det tit være bedre end 1.000 kr. mere i løn.
Jeg har faktisk lige snakket med en fra HK, og hun sagde at gennemsnitslønnen for en IT-konsulent var 32.000.. men det er jo for en med erfaring! Og hvis det kun var support delen, så var det 24.000! Så hun ville nok sige at jeg ku være bekendt at forlange 23-25.000, eftersom jeg også skal sælge, supporterer og undervise!
Det har jeg ikke endnu.. skal til samtale på torsdag! så nu må vi se ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.