Avatar billede hrc Mester
24. oktober 2006 - 13:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

En tæller der viser hvor mange der har læst spørgsmålet.

Hvis man har et spørgsmål som der ikke sker noget på (se eksempelvis: http://www.eksperten.dk/spm/739479) så er det interessant at vide om det er fordi ingen har været forbi det eller fordi det simpelthen er svært.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:27 #1
Så vidt jeg kan huske, har det været nævnt før..

Jeg kunne selv godt bruge sådan en funktion, men mon ikke at man bare bliver frustreret, når man ser tallet stige og stige, uden at der kommer forslag..? :-)
Avatar billede hrc Mester
24. oktober 2006 - 18:42 #2
Jeg kan bruge det til andre ting. En tæller vil fortælle om det var et hyppigt søgt spørgsmål, om foraet er populært eller om det er for "billigt" i points.

Hvorfor kan man mon i øvrigt ikke øge pointsene?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:29 #3
Fejlklik vil også tælle med, og kan/vil give forkert konklusion.

Du kan øge points ved at klikke på "Funktioner" i venstre side (til venstre for spørgsmål-teksten), og derefter klikke på "Afsæt flere point". Det er tilladt at udlove 200 points, pr spørgsmål, og et spørgsmål må ikke "deles over flere spørgsmål" (dvs flere "oprettelser").
Avatar billede hrc Mester
25. oktober 2006 - 09:01 #4
Fejlklik vil naturligvis tælle med - men med det in mente (fejlklikkene) mener jeg stadig man ville kunne bruge det. Der vil komme hits som følge af søgning og som følge af sønnike på 2½ år klikker løs med musen (hellere det end at han går ind på fondsbørsen).

Tak for tippet om menupunktet "funktioner". Det er et der lige er blevet sat på, ikke? Jeg har aldrig lagt mærke til det før ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. oktober 2006 - 09:24 #5
Hehe.. Det kommer an på definitionen på "lige".. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 15:44 #6
en UPDATE per visning kunne godt have performance impact
Avatar billede hrc Mester
25. oktober 2006 - 23:18 #7
Det er ikke umuligt at det bliver en dræber - men måske kunne det løses via en trigger på databaseniveau eller ved en "select count(*) from logtable where spm_id = x". Sidstnævnte er nok egentlig en meget dårlig idé. Hvad hvad ved jeg om Ekspertens soft- og hardware-opsætning?

Jeg syntes bare det kunne give mig nogle informationer, især i de tilfælde hvor der ingen respons er. Nogle fora er mere besøgte end andre og det kunne jo være derfor.

Det var hvad jeg tænkte da ingen kommenterede mit spørgsmål om "Full text indekseret søgning". Når nu funktionaliteten findes så vil jeg hellere bruge den fremfor den sædvanlige select med "like :param1%" - og det undrede mig at jeg var alene med det problem.
Avatar billede hrc Mester
10. september 2008 - 09:51 #8
Lukker