Avatar billede boris Mester
22. oktober 2006 - 13:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sikker FTP-server

Jeg skal bruge en god FTP-server, som skal installeres på en Windows  server og bruges til en del trafik til7fra 30 brugere.
Den skal først og fremmest være sikker mod hackere.
Den behøver ikke være gratis.
Hvad er det bedste valg i dag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. oktober 2006 - 22:19 #1
Det er der ikke noget enketl svar på, da alle FTP servere i princippet er usikre og skal beskyttes af andet. Du kan lave løsninger men næsten hvilken som helst FTP server hvis den er beskyttet bag ved noget andet. Her er lidt foskellige løsninger:

Køb en Zywall eller tilsvarende router med indbyget VPN gateway, lade brugerne tilgå din FT server via VPN, så den ikke er direkte tilgængelig udefra. Sikre i øvrigt med alle rådige faciliteter. Denne løsning køre fint når den først er sat op og giver rigtig god sikkerhed.

Microsoft metoden (her grines højt i sikkerhedskredse, men hvis du gør dig umage kan det sagtens virke). Køb en ISA server og sæt foran. Brug IIS som FTP server. Opret brugerne som AD brugere og brug windows indbyggede authendication samt alt den sikkerhed du kan finde både i AD og i ISA.

Light metoedn. Søge efter en server der understøtter SFTP (FTP via SSL) og brug det, men her er sikkerheden ikke helt så god. Søg i google på Secure FTP server så skal der nok komme et par alternativer
Avatar billede boris Mester
25. oktober 2006 - 17:15 #2
Mange tak for hjælpen