Avatar billede sky_witch Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:37 Der er 10 kommentarer

Min computer fryser

Hey alle...
Jeg undre mig over et par ting her..
Min computer begyndte for noget tid siden at "fryse" midt i et spil, uden nogen grund.. af hvad jeg kunne se.
Jeg rodede lidt rundt med det hele, og kom til sidst frem til den beslutning at det sikkert var grafik kortet den var gal med..
Jeg købte nyt grafik kort, samt strøm forsyning.
For at være på den sikre side, kørte jeg også et RAM test,dog uden at finde noget grimt.
Disse "is-tider" er lidt forskellige, nogen gange fryser den med en hyle tone, andre gange fryser den bare...og en sjælden gang går alt bare i sort.
Nu er mit spørgsmål...

Hvad pokker er der gal???

Håber i kan komme op med et svar, da det da er PÆNT deprimerende at skulle genstarte ens computer hele tiden også igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 10:42 #1
Har du mere end 1 RAM klods, prøver du at køre med kun 1 RAM klods.

Gør den det igen, så prøver du at køre med kun den anden RAM klods.

En fejlfri RAM test betyder ikke nødvendigvis at der ikke er fejl på RAM.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:45 #2
Det kan også være dit grafikkort der ikke har det godt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 10:48 #3
Citat: "Jeg købte nyt grafik kort, samt strøm forsyning."
Avatar billede sky_witch Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:48 #4
Øhhhm... jeg har 2 RAM klodser i... i alt 1GB RAM..mener du at jeg skal prøve at tage den ene ud og derefter den anden?

j_jorgensen: jeg tvivler på at det er grafikkortet, da det jo som sagt er helt nyt (14 dage gammelt)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 10:51 #5
Ja. Hvis der nu er en fejl i en af klodserne, vil det jo afsløres ved at køre med kun 1 klods. Den klods hvor den ikke går ned med, er OK. Den klods hvor den går ned med, er ikke OK.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 10:53 #6
Samtidig får du motioneret RAK soklerne, så der er god forbindelse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 10:53 #7
RAK = RAM
Avatar billede sky_witch Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:54 #8
Ok... tak for rådet.. jeg prøver det lige... vender tilbage med svar om ikk så længe.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:54 #9
Jah, så AGP/PCI-E controlleren da ;)
Avatar billede sky_witch Nybegynder
04. november 2006 - 19:00 #10
Ok... har du rodet.. fik nye ram da den ene af de 512 jeg havde i ÅBENBART havde et problem. satte de nye i.. og WHAM.. frøs den igen... stor undring.. byttede så rundt på rammene.. da jeg har 4 sokler.. og nu.. ingen problemer.. så gir den ene sokle skylden.. tag den! :P

Tak for hjælpen herinde.. :)