Avatar billede marcmh Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:52 Der er 13 kommentarer

Mit Keyboard

hey jeg kan ikke skrive ae oe aa paa mit keyboard mere og jeg kan ikke lave kolon og snabel a. Hvad kan det være? hjælp!
17. oktober 2006 - 14:00 #1
..... i Databaser/Generelt???
Avatar billede pgroen Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:01 #2
Nu skriver du jo ikke hvilket operativsystem du har, men hvis du bruger XP, så prøv lige at kigge ude til højre i din taskbar:

Står der tilfældigvis 'EN' (eller alt andet end 'DA')?
- så klik på teksten, og du kan forhåbentlig vælge 'DA Danish' i stedet for...

P.S.:
Hvordan bar du dig så ad med at skrive 'hjælp!' ? :-)
Avatar billede marcmh Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:06 #3
Jeg kopiere et æ fra en anden side. Kan ikke finde DA eller EN? Det sagde en af mine også var problemet men det står ikke i min taskbar?
Avatar billede marcmh Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:11 #4
Og jeg har xp
17. oktober 2006 - 14:14 #5
Højreklik på proceslinien, vælg Værktøjslinier->Værktøjslinien sprog
Klik på den knap der nu kommer frem ude til højre på proceslinien, og vælg dansk tastatur.
17. oktober 2006 - 14:15 #6
Fjern evt. Værktøjslinien sprog igen efterfølgende.
(samme fremgangsmåde)
Avatar billede marcmh Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:19 #7
Mit er paa engelsk. hvad goer jeg saa?
Avatar billede marcmh Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:19 #8
altsaa mit xp er paa engelsk saa kan ikke finde vaerktoejslinjer?
17. oktober 2006 - 14:21 #9
mener værktøjslinier hedder Toolbar i den engelske version
Avatar billede pgroen Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:22 #10
Så hedder det "Toolbars" og "Language Bar"
Avatar billede marcmh Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:31 #11
Kan finde toolbars men der er ingen language bar?
Avatar billede teepee Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:03 #12
Prøv at toggle med ctrl+shift så skifter du mellem dansk og (typisk) engelsk tastatur
Avatar billede teepee Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:41 #13
Du skal bare gøre ligesom hvis du skal bruge alt+tab, altså trykke ctrl ned og dernæst (mens du holder ctrl ned) trykke shift. Så er du tilbage på dansk tegnsæt. Man kan i øvrigt godt bruge et andet tegnsæt, selvom den lille languagebar siger noget andet.