Avatar billede katost Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:26 Der er 1 kommentar

Skærm lukker ned ved opstart af Windows XP

Ved opstart af windows xp lukker skærmen ned inden hele opstartsfasen er gennemført. Når jeg lukker helt ned for PC-en og starter op igen, sker der det samme, men lidt længere inde i processen. Først efter 3. opstart virker min maskine. Min PC er en Amitech med Gigabyte GA-8IPE100 bundkort og med Winfast Geforce4 MX-440 with AGP8X samt 1GB MB DDR Ram 400Mhz. Windows XP er installeret med alle opdateringer, ligesom jeg har installeret seneste driver til grafikkortet. Det virker som om, grafikkortet skal være "varmt", før det fungerer korrekt. Når systemet kører kan jeg godt genstarte PC-en uden problemer, men næste morgen, når maskinen er "kold" er problemet der igen. Er den eneste løsning at købe et nyt grafikkort? Hvilket kort vil da passe til mit bundkort?
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:27 #1
Start op i fejlsikret - gå i enhedshåndtering og fjern skærm og skærmkort, genstart systemet.