Avatar billede Lasse Novice
19. maj 2001 - 00:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

oracle til linux???

Kan man få oracle til linux??? og hvor skaffer man det henne... er der ikke en \"gratis\" version et eller andet sted til ikke kommercielle formål?

Jeg har været på deres hjemmeside og der er 1 million(eller der omkring) ting som man kan downloade, men jeg har ikke den fjerneste(eller ringeste) ide om hvilken af de mange progs man skal hente for at man kan installere oracle 8(eller højere) på en linux???

PLEASE HELP!\"!!!
Avatar billede Lasse Novice
19. maj 2001 - 00:35 #1
linux mandrake vel og mærke... hvis det gør nogen forskel!!!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
19. maj 2001 - 01:15 #2
fra http://technet.oracle.com/software/content.html kan du vælge at downloade en linux version af Oracle!
http://otn.oracle.com/admin/account/membership.html kan du oprette dig som bruger !!! Det er gratis ! Tryk på sign up!

Følgende versioner findes til download:
Oracle 8.0.5.1 EE for Linux
Oracle 8.0.5.1 Standard Edition for Linux
Oracle8i Enterprise Edition Release 3 (8.1.7.0.1) for Linux (Intel), with OPS
Oracle8i Enterprise Edition Release 2 (8.1.6) for Linux IA64

Husk lige at checke om versionen er supporteret på den Linux du vil installere på !
Se release notes. Jeg kender ikke mandrake, men ved at flere har kunnet installere på
Mandrake 7.1 med Kernel 2.2.16-9mdk & Glibc 2.1.3-15mdk uden problemer.
Den er vel også 99% RedHat compatibel ?

Jeg har selv en 8.1.7.0.1 kørende på Suse Linux  :)

Avatar billede teepee Nybegynder
19. maj 2001 - 16:07 #3
Versionerne er ikke gratis - og dog.
Hvis du downloader, som pnielsen fortæller, har du softwaren, men du skal ringe/maile til Oracle og bede om en udviklerlicens. Denne er gratis, men utrolig vigtig, hvis det nogensinde bliver opdaget, at du har en Oracle base kørende.
Avatar billede Lasse Novice
21. maj 2001 - 17:15 #4
jeg kommer lige tilbage med et svar når jeg har prøvet at hente/installere det
Avatar billede Lasse Novice
23. maj 2001 - 03:57 #5
hmm, jeg kan ikke lige finde ud af at installere det... ligeså snart jeg kører den der runInstaller, så kommer der en SIGSERV under initialisering af Java Virtual Machine(jre).... har i en løsning til det?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. maj 2001 - 22:25 #6
Har du sat DISPLAY variablen og alle de andre variabler ?
Har du lavet en oracle bruger etc.

Husk at kigge i installation guide !

Der står også hvilke patches du skal have på, før du installerer!
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 17:56 #7
hmm, display variablen???... Jeg har oprettet de bruger som skal til....

Hvad angår patches... ehh??? Det ved jeg ikke, jeg har fulgt den der installation guide... og i den starter de med at tale om semaphores, shared mem og linux kernel param. Ingen af disse ting har jeg ændret(har ingen ide om hvordan) da jeg håber at linux installationen giver en et normalt startopgrundlag(med gode værdier)
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:21 #8
Jeg opretter lige et spg om hjælp gennem installation af oracle.. kig på det og tjen 300. Tak for hjælpen