Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sign med Server ID

Hej,

Kan ikke lige gennemskue det, men er det muligt at lave en Sign på en Agent med et ServerID ?

Det er kun fordi at vores servere har som udgangspunkt Manager rettigheder på alle vores databaser.

Lad høre fra jer.

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:13 #1
Hvis du signerer hele databasen, bliver agenten også signeret - kan du ikke bare gøre det ? Ellers skal du logge på med serverid'en, og så gå ind og signere den via designeren - det andet er lidt nemmere.
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 15:20 #2
Signe hele databasen ? How ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:49 #3
Find databasen i oversigten fra administratoren, højreklik og vælg "sign database". Herefter skal du vælge om du vil signe med din egen, eller med serverens id. Det kan godt være at du først skal slå "full administration" til (det ka' jeg ikke lige huske).
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 15:53 #4
Takker, smid et svar.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:55 #5
Gerne. Har forøvrigt glemt alt om html-views, men har snart et simpelt eks. klar.
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 15:58 #6
Jeg afventer bare den med html views !
Avatar billede jogii Nybegynder
16. oktober 2006 - 06:21 #7
Jeg ved godt at administratorer er vilde med SignDatabase, men med udvikler-kasket på synes jeg det er ulideligt at det gøres, tilhvertifælde hvis man ikke laver meget god template-styring (i hvilket tilfælde man enten signer templatene(nedarving) eller selve driftsbasen (uden nedarving)).

Det værktøj som mm henviser til, kan også signere enkeltelementer ved at angive NoteID for det pågældende element. NoteID for en agent finder du ved at vise agenter i designer, se properties for den pågældende agent, sidste faneblad, nederste angivelse starter med NT og er NoteID.