Avatar billede perolsen Novice
13. oktober 2006 - 14:58 Der er 19 kommentarer

DeskNow og ip adresse

Hej er der nogen der ved hvordan man får programmet DeskNow til at virke på en ip adresse ?
Forstås sådan at det er installeret på min computer og andre bruger skal kunne komme ind på det via
Internettet
Jeg har installeret det og det køre som det skal men jeg kan ikke nå det via en ip adresse
Det vil sige at jeg godt kan komme ind fra min egen computer
Hvordan gør man det

På forhånd tak

http://www.desknow.com/
DeskNow Mail and Collaboration server
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
13. oktober 2006 - 15:04 #1
Øh :-) Lidt forvirrende forklaring. Du skal formodentlig have åbnet en port i din router/firewall.
Avatar billede perolsen Novice
13. oktober 2006 - 22:16 #2
det må du Undskyld hvis min forklaring er forvirrende
men jeg har installer DeskNow på min computer og meningen er så
at man som ( bruger ) skal kunne gå ind og se sin kalender mailes
og hvad der nu er via intternetet fra hvilken som helst sted i Danmark / verden
via en ip adresse ???? jeg har åbnet en port i min firewall som der står
i programmet ( DeskNow ) min bror har prøve at gå ind fra sin computer men
får at vide at siden ikke kan vises
Avatar billede krohn Praktikant
14. oktober 2006 - 08:02 #3
Ok, når du logger ind på Desknow er det så fra samme pc som desknow køre på eller fra en anden pc. Og hvis du logger ind fra en anden pc, hvad skriver du så i adresse linjen?
Hvis du logger ind fra den pc der har Desknow instaleret, hvad skriver du så i adresse linjen Localhost, eller ipadresse?
Avatar billede krohn Praktikant
14. oktober 2006 - 08:33 #4
Køre du andre server på maskinen eller på din IP adresse evt. webserver?
Avatar billede krohn Praktikant
14. oktober 2006 - 08:42 #5
Jeg arbejder på nat hold i denne uge, så jeg lægger mig om ikke så længe, men er oppe igen sidst på eftermiddagen, og hele natten.
Går udfra du køre på default port, og at du har fast IP adresse
Avatar billede krohn Praktikant
14. oktober 2006 - 15:32 #6
Ok Per så er jeg oppe igen
/jacob
Avatar billede perolsen Novice
14. oktober 2006 - 20:10 #7
hej krohn / jacob
jeg logger ind på Desknow fra den pc der har Desknow instaleret
og i adresse linjen skriver jeg ip adresse
Avatar billede krohn Praktikant
15. oktober 2006 - 07:34 #8
Ok,hvis du har bruge default port på desknow port 80 og du ikke har en webserver kørende på samme maskine, så tror jeg næsten det er i din router du skal kigge.
Desknow køre på port 80 som default se liste her http://desknow.com/kb/idx/12/112/article/
Du skal route trafik / forspørgelser fra port 80, og 110 (pop3)til din Desknow servers IP adresse. Hvis du kan logge på på localhost, og det virker ok, så køre serveren. Hvordan med SMTP server, bruger du din udbyderes eller skal desknow klare det, så skal du evt. have SMTP over din udbyderes relay server. Men lad os un komme på først
Avatar billede perolsen Novice
15. oktober 2006 - 21:21 #9
hej krohn
der er ingen problemer med at komme på med localhost
hvordan  route jeg trafik - forspørgelser fra port 80 og 110 til
Desknow servers IP adresse ??

hilsen
per
Avatar billede perolsen Novice
15. oktober 2006 - 21:28 #10
hej krohn igen
jeg har prøvet at gå ind på http://www.myip.dk/ og får min ip som er
( 80.161.7.67 ) er det den der skal brugen fra andre computer
eller er det http://192.168.0.113/ som jeg kan komme ind på Desknow fra min computer
hvor Desknow er installeret ??

Hilsen
Per
Avatar billede perolsen Novice
15. oktober 2006 - 21:53 #11
hej krohn igen
hvordan har du lave det så man skriver http://mail.6pm.dk
og ikke 80.161.7.67 ?????

hilsen
per
Avatar billede krohn Praktikant
16. oktober 2006 - 08:30 #12
Det er 80.161.7.67 du skal bruge. 192.168.1.113 er en lan adresse, en dummy.
Har du en router på dit system? hvilken er det?
Grunden til at jeg kan bruge mail.6pm.dk er at jeg har domænet 6pm.dk, og at jeg har DNS adminstration tilknyttet til mine domæner. samme som tv2 de bruger også f.eks. sport.tv2, spil.tv2.dk osv.
Som sagt skal du ind i din router og forward port 80 til 192.168.0.13 det samme med port 110.
Jeg ser du bruger TDC, så skal du have opsat desknow til at bruge TDC's SMTP server som relay
dvs. du skal have din MX record sat op f.eks som denne
MX backup-mx.post.tele.dk med priotet 10
MX 80.161.7.67 med priotet 20
Ellers vil du ikke kunne sende mail fra webmail
Avatar billede krohn Praktikant
16. oktober 2006 - 08:32 #13
Har du et domain navn, ellers kan du bruge f.eks gratis dns
Avatar billede perolsen Novice
16. oktober 2006 - 11:52 #14
hej krohn
oky det er 80.161.7.67 jeg skal bruge tak for det
vil det sige at mit domæne som, er mit-loppefund.dk også kan bruges til det ???
og nej jeg har ikke en router på mit system da jeg kun har en computer på ad gangen
du skriver også at jeg skal forward port 80 til 192.168.0.13 øhh hvordan

du skriver også at desknow skal bruge TDC's SMTP server som relay
og at MX record sættes op hvor finder jeg dette i desknow

Hilsen
Per
Avatar billede krohn Praktikant
16. oktober 2006 - 16:48 #15
Hvis du ikke har n ogen rouer, og der ikke er noget der er immellem internettet og din desknow pc burde du kunne logge på med 80.161.7.67, hvilket OS køre du på din desknow server? køre der f.eks en IIS på den også?
MX records er ikke i Desknow, men i din DNS opsætning. Dem der administrere dit domæne mit-loppefund.dk. Er det web10 du har? Hos nogle udbyder er der mulighed for at opsætte DNS records, ellers må du kontakte dem og få dem til at opsætte det.
Har du fast WAN ipadresse? Er 80.161.7.67 altid den sammme?
Avatar billede perolsen Novice
16. oktober 2006 - 19:37 #16
hej krohn

nej jeg har ikke en fast ip adresse så 80.161.7.67 er ikke den sammme
lige nu er den  83.93.233.81 hvordan laver jeg en fast ip adresse
DNS opsætning er det så i mit netkort jeg skal ind og lave opsætning

hilsen
per
Avatar billede krohn Praktikant
16. oktober 2006 - 20:42 #17
1 Det bestiller du hos din udbyder TDC
2 Nej det er på DNS server hvor dit domæne ligger,du kan evt. bruge gratisdns og derved få XXX.gratisdns.dk til at pege på din ip
Hvis du skal have det til at være mail.mit-loppefund.dk så skal du have fat i dem der administer domænet mit-loppefund.dk
Avatar billede perolsen Novice
16. oktober 2006 - 21:34 #18
hej krohn
jeg ser lige på det

Hilsen
Per
Avatar billede krohn Praktikant
11. december 2009 - 14:52 #19
hahaha er der status på denne her