Avatar billede camillalouise Praktikant
12. oktober 2006 - 13:42 Der er 4 kommentarer

Opsætning af brochure i Indesign

Hvordan begynder man lige på en brochure, som skal være på 16 sider. Og printe på alle sider. Nogle bestemte indstillinger jeg skal tage højde for?? Håber ikan hjælpe. NYBEGYNDER!
12. oktober 2006 - 13:50 #1
Meget afhænger af hvordan det færdige produkt skal se ud.

Skal det afleveres til tryk eller det noget du selv skal udskrive?
Avatar billede camillalouise Praktikant
12. oktober 2006 - 13:58 #2
Det skal til tryk, men hvad er forskellen lige, for først til tryk på sigt. Dvs de første skal jeg bare udskrive her. Men der er en forskel, men kan jeg ikke ændre den når jeg skal sende til tryk?
Og vil lige sige at det skal være en A5 brochure. Skal det så vælges eller er det et A4 der ligge på langs? Meget usikker på det hele, suk!
Avatar billede nielsmo Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:09 #3
hmm når jeg skal lave klubbens medlemsblad også tryk i a5 så laver jeg alle siderne i a4 i indesign, og så nedskalere trykkeren dem. Det virker som regel meget godt, og jeg har endnu ikke fået nogle klager fra dem ;)....
13. oktober 2006 - 09:21 #4
Der kan ikke gives et entydigt svar på, hvordan du skal aflevere opgaven til trykkeren, det kommer helt an på hvilken teknik trykkeren anvender. Du er derfor nødt til at spørge på trykkeriet hvordan de forventer at modtage materialet - efterfølgende kan vi tage den derfra.