Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af makro automatisk uden at ændre sikkerhedsniveauet

Jeg har lavet nogle skabeloner til Word 2000/2003, kan man ikke få makroerne i disse dokumenter til at køre automatisk, uden at skulle sætte sikkerhedsniveauet til lav.

På mellemniveau bliver brugeren hele tiden spurgt, men det er for træls hvis der skal være mange skabeloner.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:39 #1
Nå, jeg fandt selv ud af det via programmet Digitalt certifikat til VBA-projekter. For at have det skal hele Office-pakken dog installeres.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:10 #2
Nemlig  :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:29 #3
Vær opmærksom på at andre brugere ved første åbning skal godkende, og installere dit certifikat.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. oktober 2006 - 16:31 #4
akyhne -> Ja, det ved jeg, det skal man også ved andre certifikater.

Hvordan bliver dokumentet egentlig certificeret. Er det noget unikt for den maskine, hvor den er lavet på?

Og kan andre eventuelt gå ind og andre i dokumentet?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 17:25 #5
Der er et problem med at bruge certifikater. Når brugeren selv gemmer, bliver certifikatet som oftest (eller også altid) fravalgt. Man kan oprette sit eget certifikat, eller f.eks bruge sit TDC certifikat.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2006 - 18:06 #6
Jeg har brugt ViriSign (eller hvordan det nu staves) ogdet virker fint - skal installeres på en bestemt PC, som man så lige skal bruge, når man vil certificere sin kode.