10. oktober 2006 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Oprette "multiple choice test"

Hej. Er det muligt at oprette en multiple choice test i Word eller skal jeg have gang i et andet program? Har en masse spørgsmål, og 4 valg muligheder, eleven skal kunne afkrydse og så få det rettet bagefter... kan man det og hvis JA, hvordan og hvilket program / kode - hvis ikke Word kan.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe med tips etc..

//Jacob
Avatar billede e-tech Nybegynder
10. oktober 2006 - 16:33 #1
Et fremragende og gratis værktøj til netop det formål. Håber det kan hjælpe :-)
http://www.easytestmaker.com/default.aspx

og nu når du er en lærer, får du den her
http://school.discovery.com/cgi-bin/wcmultchoice.cgi?T=mc
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2006 - 11:40 #2
Hvor mange spørgsmål?
11. oktober 2006 - 15:38 #3
ca. 150 spørgsmål...
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2006 - 15:46 #4
Hvordan forestiller du dig besvarelsen udført - ved elev/kursist ved en pc - og aflevering af svar til en server?
11. oktober 2006 - 16:11 #5
ved elev - pc egen pc...
Avatar billede e-tech Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:53 #6
Jeg vil anbefale Easy Test Maker. Der har et hav af funktioner og er nemt at gå i gang med og det er freeware.

"With Easy Test Maker you can create multiple-choice, fill-in-the-blank, matching, short answer and true and false questions all on the same test. You can also insert instructions and divide your test into multiple sections."
Avatar billede supertekst Ekspert
12. oktober 2006 - 10:12 #7
Det kan lade sig gøre i Word - har tidligere konstrueret adskillige af slagsen -specielt i forbindelse med spørgeskema-analyser.

Har eksperimeteret lidt med en af disse:

Der oprettes en tabel i Word med spørgsmål i kolonne 1 og de 4 svarmuligheder i de følgende.

I et andet worddokument vises de stillede spørgsmål og svarmulighederne i en formular, hvor svaret gives ved af vælge en af de fire muligheder.

Så kunne man forestille sig, at når sidste spørgsmål var besvaret - så kunne eleven se resultatet som: rigtige besvarelser, forkerte og ej besvarede -  og en markering af de enkelte spørgsmåls besvarelse.

Hertil kræves dog lidt supplerende programmering.

Hvad siger du til dette?
Avatar billede byth1 Nybegynder
04. august 2013 - 15:49 #9