Avatar billede formel1-fan Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:44 Der er 6 kommentarer

hvordan kan jeg installere IIS på Windows home edition

hej med jer
er der en der kan hjælpe mig med at installere IIS på min windows. jeg har home edition (sp2). ønsker ikke at formatere den, da jeg har mange ting på lige nu. jeg har prøvet lidt af hvert. det er lykkedes mig at se den på komponentlisten over de ting man kan installere, men jeg kan ikke markere den. har prøvet følgende til at starte med:

(1) locate and edit the file C:\WINDOWS\INF\SYSOC.INF

(2) locate a section called [Components]

(3) find a line like this:
iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7

(4) change it to this (the iis cab in the i386 xp home folder looks to be nothing) iis=iis2.dll,OcEntry,iis2.inf,,7

(some sort of ms caching thing keeps sticking back iis.dll when I try to nuke it. quickly renaming and making hidden dir called iis.dll seems to thwart, but not worth it, so iis2.dll is good enough)

(5) I grabbed the iis.dl_ and iis.in_ from win2k advanced server cd.

I would guess similar techniques would work from W98, FP, etc. Use "EXPAND IIS.DL_ IIS2.DLL" from a command prompt Same for IIS2.INF, place IIS2.INF in C:\WINDOWS\INF and IIS2.DLL in C:\WINDOWS\SYSTEM32\SETUP

(6) Now when I did "add windows programs" from the control panel's add new programs, I had IIS options and I could even check em off. yippee - could not check em off from my xppro cd :(((

I just went with the defaulted ones though (all i needed was iis web server)

MEN EN LINIE HAR JEG IKKE KUNNE FORSTÅR:
I looked at the event viewer and saw the error of my ways. Go to IIS and goto Directory Security tab and click Edit button and Browse for the user setup on my laptop.

(9) Yippee, hello world from http://localhost

hvad menes der med det? NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG??

MVH
INGENIØREN
Avatar billede serverservice Praktikant
08. oktober 2006 - 14:49 #1
Kan du ikke i homeedition- var det svar nok ? *lol
Avatar billede serverservice Praktikant
08. oktober 2006 - 14:53 #2
Nå men her er en guide til apache som du kan bruge http://www.uniteit.dk/spm/265
jeg brugte den selv til apache webserver med php mysql - har du ikke brug for de to sidste er apache forholdvis ligeud af landevejen - ellers må du sige til.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2006 - 14:55 #3
Det kan du sagtens

http://www.webthang.co.uk/Tuts/tuts_server/iis_xph/pippo_xp.asp

søg på install IIS on XP home så kommer der læssevis af beskrivelser
Avatar billede formel1-fan Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:21 #4
jeg skal bruge IIS. skal nemlig bruge den i forbindelse med programmering i VS.
og det skal nemlig virke i morgen. hvis det ikke virker, er jeg nødt til at afinstallere windows. gider ikke rigtigt.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. oktober 2006 - 15:49 #5
ok med en "arbejdomkring" løsning - men her er link til server demoer http://www.microsoft.com/technet/downloads/trials/default.mspx
Kunne ikke finde 2000 server demo - men 2003 findes som demo
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. oktober 2006 - 19:03 #6
det er et brud på licensen, så nej.