Avatar billede newbie.dk Praktikant
06. oktober 2006 - 13:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Digitalt kamera og DPI

Når jeg tager info på billeder taget med et Canon EOS 20D, viser den at billedet er i 72dpi.

Hvis jeg tager info på et Nikon D70s har man en dpi på 300.

Hvordan kan det være?
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. oktober 2006 - 17:59 #1
DPI er sådan set irrelevant når man snakker digitale billeder. De fleste kameraer sætter DPI'en til 72, men D70'eren sætter åbenbart sin DPI på 300 - men dette er som sagt ikke relevant. Det der derimod har betydning, er (udover kamerakvalitet, fokus osv.) hvor mange pixels din billeder består af.

Læs mere uddybende herom: http://www.rideau-info.com/photos/mythdpi.html
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. oktober 2006 - 13:23 #2
Tak for point.