Avatar billede jonassaether Nybegynder
06. oktober 2006 - 02:27 Der er 2 kommentarer

simpelt tidstagningsprogram til skolernes motionsløb

Er der nogen der kender til et simpelt tidstagningsprogram, der kan notere en tid på en løber når han kommer i mål.

Ved at skrive løberens nr. når han kommer i mål skal programmet koble løbetiden og løbenr. sammen.

Og eventuelt generere en rangliste.

Håber der en der kan hjælpe.
Jeg har 500 elever der skal løbe skolernes motionsløb på næste fredag.

VH Jonas
Avatar billede pgroen Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:17 #1
Kan du ikke bare lave en tabel i Access med to kolonner:
  løbenr - Number
  tid - Date/time - Default value: Now()

og ranglisten laver du ved at sortere tabellen efter tid...
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:58 #2
med 500 elever behøver du ikke blande en DB ind i det, du kan gemme det som en flad tekstfil eller et TClientDataset i "XML mode"