Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2006 - 13:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Search i encrypted dokumenter

Hej,

Er det ikke muligt at søge i Encrypted dokumenter ?

Jeg har et behov hvor et personer med nøglen skal kunne søge i dokumenterne.

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:43 #1
under oprettelsen af indekset er det muligt at angive om krypterede felter skal medindekseres, men jeg ved ikke hvilken indflydelse dokumenter med særskilt krypteringsnøgle opfører sig, da serveren jo nok ikke har adgang til selve nøglen... Jeg er lidt blank på denne ...
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2006 - 22:04 #2
Hmm, jeg synes ikke at kunne få det til at fungere. Men må læse Notes help lidt mere igennem
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2006 - 22:04 #3
Smid et svar
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2006 - 13:34 #4
Lukker
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2006 - 13:34 #5
Har iøvrigt ikke fået den til det.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. november 2006 - 12:39 #6
hvorfor lukker du så ?
Det var måske derfor jeg ikke bare ville svare ...

Du mangler nemlig at angive om du anvender Public/Private key kryptering eller om du har en særskilt krypteringsnøgle, som udvalgte personer har ...
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 12:48 #7
Vi snakker om en særskilt nøgle som kun udvalgte personer har. Jeg har ikke kunne gennemskue det, men gad vide om nøglen skal ligge på serveren ?
Avatar billede jogii Nybegynder
12. november 2006 - 12:55 #8
Ja, det er oplagt at nøglen skal indlæses i SERVER.ID. Ellers kan FT-indekseren jo ikke læse indholdet.  Men det er også muligt at det ikke kan lade sig gøre overhovedet.
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2006 - 12:57 #9
Jeg prøver at smide den ind i server.id, men vil alle så ikke kunne lave en search selvom de ikke har nøglen.

Jeg tester
Avatar billede jogii Nybegynder
12. november 2006 - 13:09 #10
Jeg tror kun den ville bruge det for at finde dokumentet. Når man skal læse det, så skal man stadig have den rigtige nøgle.

Du risikerer selvfølgelig, at nogle personer finder dokumentet hvor der står "fyringer*", men de vil ikke kunne læse det. Det kan selvfølgelig kombineres med Reader-felter, så dokumentet heller ikke dukker op ved søgninger/visninger ...
Avatar billede jogii Nybegynder
12. november 2006 - 13:11 #11
Og når en bruger får fysisk adgang til serveren og åbner FT-bibliotekerne i databiblioteket, så ville man kunne sammenstykke enkelte ord fra dokumenterne, men det kræver nok noget af en doktorgrad at kunne få noget fornuftigt ud af denne fremgangsmåde.