Avatar billede al_pacone Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:02 Der er 2 kommentarer

Omlægge turnusplan fra Excel til database.

Jeg har omlagt en turnusplan fra Excel til en Access database. Bliver måske omlagt til en anden databasetype en dag. Altså Access indtil videre.
Hele database designet er færdigt og fyldt med data.

Nu er opgaven så og lave en brugerflade der ligner og har nogenlunde samme udseende og funktionalitet som Excel versionen.

Her er et link til et screenshot af Excel versionen.
http://peecee.dk/?id=6203

Hver bruger skal kunne markere og redigere hver enkelt celle i planen.
Som det er i Excel, så markerer brugeren en eller flere celler og trykker på den knap der nu passer. Ferie, Kursus osv.

Findes der en måde og gøre det på i VB.NET?
Er der en der kan give mig et skub i den rigtige retning?
Avatar billede al_pacone Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:06 #1
Kan man bruge DataGrid?
Avatar billede kedde65 Praktikant
05. oktober 2006 - 14:17 #2
Hvorfor ikke fortsætte med at bruge Excel som brugerflade, og så blot Access som frontend?

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk