Avatar billede komputerdk Mester
29. september 2006 - 20:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bloker skabeloner

hejsa

jeg har et problem - jeg får tit dokumenter som henviser til skabeloner på en lanadresse.

problemet er når jeg åbner samme dokument på en bærbar som ikke har adgang til denne adresse tager det en evighed at åbne dokumentet (får den via email).

man kan se lanadressen i dokumentet (via mail) \\maskine\dokumenter\skabeloner\brev.dot (funtioner>skabeloner og tilføjelsesprogrammer)

eller kan det skyldes noget helt andet?
29. september 2006 - 21:03 #1
Det lyder som en word skabelon lavet på office 97 og åbnet i en senere version... og ja, det er fordi der henvises et en skabelon, som ikke findes. Det er en kendt problematik, som jeg er stødt på flere gange. Løsningen har været at ændre skabelon henvisningen for dokumenterne - AttachedTemplate som det hedder. Mvh SmartOffice
Avatar billede komputerdk Mester
30. september 2006 - 01:04 #2
hmm har prøvet den løsning (lagt dot filen over i der hvor mine personlige skabeloner ligger).. men det ser ikke ud til at virke.. eller rettere , den viser at jeg bruger den "lokale" skabelon - men den er stadig en evighed om at starte..

problemet er at der ikke er adgang til det netværksdrev som den normalt ligger på?
30. september 2006 - 08:52 #3
Under funktioner > skabeloner og tilføjelsesprogrammer skal du udskrifte stien til din skabelon med Normal.dot, og derefter gemme dokumentet. Næste gang vil dokumentet være hurtigt... det vil selvfølgelig også have mistet henvisningen til den oprindelig skabelon...
Avatar billede komputerdk Mester
30. september 2006 - 15:01 #4
problemet er bare at det er nye dokumenter hver gang (en organisation som sender ud til deres medlemmer)
30. september 2006 - 21:54 #5
der kan evt. laves en lille makro, som køres når dokumentet dannes... som skifter AttachedTemplate ud til Normal.dot...

Bruger organisationen stadig office 97 ??
Avatar billede komputerdk Mester
01. oktober 2006 - 20:24 #6
vi bruger office 2003
01. oktober 2006 - 20:33 #7
Her er lidt gør det selv information http://support.microsoft.com/kb/830561/en-us

Mvh SmartOffice
Avatar billede komputerdk Mester
02. oktober 2006 - 12:45 #8
det vil jeg prøve... hmm vba måden kan ikke lade sig gi sig - da dokumenterne er beskyttet med kode
02. oktober 2006 - 13:33 #9
hmm man kan da godt kode op imod beskyttede dokumenter, hvis man kender koden, og hvis koderne ellers er ens...