Avatar billede herch Nybegynder
28. september 2006 - 10:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme tekst-stykker som variabler

Jeg har et spørgsmål, vedr. håndtering af tekst-stykker, som skal gemmes som variabler, for herefter, at blive indsat i et nyt dokument, hvordan gøres det nemmest?
Eks.
Off. XP, der findes en skabelon som benyttes til brevskrivning. Såfremt et brev senere åbnes, som har denne skabelon som reference, skal VBA gemme forskellige dele af dokumentet som variable værdier, for at kunne overføre dem i et nyt dokument, som har en skabelon som grundlag.
Avatar billede rvm Nybegynder
28. september 2006 - 10:41 #1
Når en brugeren først har skrevet et dokument, så er det meget svært at overføre data fra dokumentet og et andet sted hen. Grunden til dette er at du har svært ved at forhindre brugeren i at slette de pladsholdere som du skal bruge til at hente data ud - her tænker jeg på bogmærker, tabeller eller sektioner.

Men måske forstår jeg ikkee helt dit spørgsmål :-)
Avatar billede herch Nybegynder
28. september 2006 - 10:56 #2
Jeg tror jeg har fundet en løsning, jeg bruger nemlig bogmærker i mine dokumenter, så dem fanger jeg, og danner variable ud af det, som så kan overføres til nyt dokument,
f.eks.
Dim OverSkr, OverSkr1

OverSkr = ActiveDocument.Bookmarks("Demo").Range.Start
OverSkr1 = ActiveDocument.Bookmarks("Demo1").Range.End
Set myRange = ActiveDocument.Range(Start:=pos, End:=pos2)
Avatar billede rvm Nybegynder
28. september 2006 - 18:53 #3
Ja - det er en mulighed, hvis du kan sikre dig at brugerne ikke slettet dem, når de indtaster data :-)
Avatar billede herch Nybegynder
31. maj 2012 - 10:58 #4
OK