Avatar billede downloading Nybegynder
25. september 2006 - 10:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

De kan ikke finde ud af at flytte mit domæne

Hej.

Jeg har først købt mit domæne gennem gratisdns.dk, så har jeg oprette et webhotel hos webdomain.dk som så har skrevet en "transfer request" til "jokerhostmaster@ldnet.dk".

Gratisdns.dk mener dog ikke at de har modtager nogen mail, og har så skrevet til mig at:

"Hej

vi har ingen mails modtaget vedr. det dommæne tidligere.

hvis du skal have flyttet det over på deres navneservere foregår det her:
whois.gratisdns.dk

hvis du bare skal pege på deres server s堧?t fra interfacet.
>
--
regards, Anders Gammelmark - Larsen Data"

Det fatter jeg intet af.. Burde de ikke selv kunne flytte mit domæne? Lige nu betaler jeg jo for et webhotel jeg ikke kan bruge.. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 10:48 #1
Domæner skal ikke nødvendigvis flyttes til et webhotel, for at kunne bruges på et webhotel.

Du kan fx bede webdomain.dk om navnet på deres navneservere (DNS), og selv ændre disse. Så har du styr på det!  Er det et .dk-domæne skal du gøre det host DK-hostmaster, er det fx et .com domæne du har fået gennem gratisdns burde det i deres interface/selvbetjening kunne lade sig gøre at ændre dette (den del af gratisdns.dk kender jeg ikke).

Altså: gør det selv - det er hurtigt og effektivt.
Avatar billede downloading Nybegynder
25. september 2006 - 10:50 #2
ok.. Thanks.. Men er det kun navneserver jeg skal ændre? Hvad med mail, ip osv.?
Avatar billede downloading Nybegynder
25. september 2006 - 10:50 #3
p.s. Ja det er et .com domæne
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 10:52 #4
downloading -> Vil du transfer det så du slipper 100% fra GratisDNS eller vil du stadig betale fornyelse igennem GratisDNS ?
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 10:56 #5
Men alt foregår via http://whois.gratisdns.dk (I skrivende stund nede, forventet oppe igen kl. 14) du indtaster dit domænenavn og trykker enten på Ændre Nameservere eller Transfer Away
Avatar billede downloading Nybegynder
25. september 2006 - 11:03 #6
ok... Altså helst vil jeg da rykke det til min nye webhotel så alt er samlet der..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 11:08 #7
Helst? Kig på:
1) Hvad koster fornyelse de to steder
2) Hvis webdomain.dk bruger joker.com som domænesælger, så kig tilbage på erfaringer med dem. Jeg husker det som om der har været bøvl med at få dem til at frigive domæner.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 11:21 #8
"Men er det kun navneserver jeg skal ændre?"  Ja.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 11:24 #9
Og selv om du så senere får flyttet det andetsteds hen, så start med at ændre navneservere hos gratisdns. Så kan du bruge det i morgen, senest. Og flytningen kan så ske en anden gang.
Avatar billede downloading Nybegynder
25. september 2006 - 13:21 #10
ok... Mange tak :) Vil du ikke skrive et svar erik?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 13:49 #11
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede downloading Nybegynder
10. april 2007 - 15:41 #12
he :) Bare i orden... Men tak for hjælpen alligevel...