Avatar billede namakama Nybegynder
21. september 2006 - 21:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XP (Vista) eller SBS til filserver

Vi har et lille nætværk med 2 laptops og 4 desktops hvoraf den ene fungerer både som PC og filserver for de andre klienter. Alle køre win xp pro.

Men jeg synes ikke rigtigt at have styr på rettighederne til mapperne på filserveren, alt for mange mapper er bare delt på hele netværket.

Jeg står nu mellem at sætte mig lidt mere ind i rettigheder under XP i netværk eller installere SBS.

Jeg vil fortsat gerne kunne afvikle Nero og Studio 9 på filserveren.

Jeg ved at exchange delen af SBS kan være en fordel men det er ikke et tungtvejende argument.

omvendt er lidt usikker på antispyware og - virus samt firewall til SBS. Jeg kører i dag adaware, zonealarm pro og avg pro.

Hvad siger eksperterne til mit dilemma?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:14 #1
om du benytter SBS eller XP som fil server ændrer ikke på at rettigheder styres på 100% samme måde.

Exchange er en mail server, så det har intet med fil deling at gøre, nero kører uden problemer på sbs, studio 9 kender jeg ikke.
Avatar billede namakama Nybegynder
28. september 2006 - 21:38 #2
Havde godt nok håbet på flere svar eller i det mindste et mere detaljeret men OK - nemme 100 points
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. september 2006 - 00:47 #3
du er velkommen til at få det uddybet, men hvad præcist vil du vide ? *S*