Avatar billede htmlkongen Novice
21. september 2006 - 11:38 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Godt FTP?

Hey.

Jeg har lige fået vide at Dreamweaver er et decideret dårligt program til at uploade med? Jeg har haft problemer med min server hos Cliche.dk (ubeskrivelig ringe support - smidt at linjen 3 gange - (bevidst) viderestillet til Norge til en telefon der ikke svarer osv osv )

Lad mig lige høre.

HAR Dreamweaver virkelig så dårlig en FTP funktion at Cliche.dk kan give Dreamweaver skylden for til tider IKKE at kunne uploade ?

Og til tider IKKE kunne godkende kodeord mv selvom der er fuld skrald på forbindelsen??

Hvad er Jeres version af FTP uploade funktionen i Dreamweaver?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 11:41 #1
jeg har aldrig haft problemer med dreamweavers ftp på web10.dk og azero.dk !

/JJ
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
21. september 2006 - 11:48 #2
Jeg har selv oplevet problemer med Dreamveawer´s FTP. Jeg kunne ikke uploade fra DW, men kunne sagtens fra FlashFXP. Så ja, der kan være problemer.

Ved min host fik jeg tjekket nettet, og der var ingen problemer, hvilket jeg også selv kunne se ved brug af FlashFXP.

Men når det ellers virker, synes jeg faktisk det er nemt at gå til...  !
Avatar billede t-hviid Nybegynder
21. september 2006 - 12:04 #3
Jeg har ikke haft problemer med ftp i DW og jeg syntes det giver et godt flow i arbejdet!
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 13:48 #4
Brug denne http://www.smartftp.com/download/

har selv cliche host, og har aldrig haft problemer
Avatar billede htmlkongen Novice
22. september 2006 - 00:25 #5
OK. Jeg fik sådan en syg dårlig behandling af Cliche igår. Det var så tydeligt at se at de viderestillede mig bevidst. Den kvindelige tekniker: "Nå Norge - nej jeg ved ikke hvordan det kan være du bliver sendt videre til dem?" Mærkeligt at det skete lige imens jeg spurgte om noget hun tydeligvis ikke kunne svare på. Hun sagde: "Dreamweaver er et godt program til at designe i, men programmet kan slet ikke uploade." Er hun stiv? Eller er jeg? Jeg har ALDRIG haft problemer med Dreamweaver på de servere jeg har dealet med...?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. september 2006 - 10:02 #6
Jeg må sige, at trods det at jeg selv har haft problemer med DW, så har det ikke været i sådan en grad, at jeg på noget tidspunkt har overvejet at ændre det.
Det lyder for mig nærmere som om, at du skulle finde et andet selskab hvor kundeservice (og ekspertise)  måske er et større emne.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2006 - 10:54 #7
@christiansenbo....skrev:
Det lyder for mig nærmere som om, at du skulle finde et andet selskab hvor kundeservice (og ekspertise)  måske er et større emne.

tilføjer....
og hvor priserne også svarer til den forventede service
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. september 2006 - 11:37 #8
ibtage: Helt enig. Der er selvfølgelig sammenhæng mellem kvalitet og pris.

Men derfor kan man godt forvente en fornuftig support, når de nu engang har valgt at have en support funktion. Det er ærgeligt at få noget af vide ved en support, som slet ikke passer, uanset om det er det billigste på markedet eller ej...
Avatar billede htmlkongen Novice
23. september 2006 - 00:53 #9
Ja lige præcis!

Penge hænger tit sammen med support, men anyway. Her er historien:

Først sendte jeg denne her:

Hej Cliche.

Jeg kan ikke forstå at der ikke står noget nyt på jeres side under "Driftsstatus" .

I tilfælde af at der IKKE er noget dårligt, negativt, unormalt at bemærke undrer jeg mig VIRKELIG over hvorfor jeg meget tit igen og igen gentagende gange har problemer med at logge på min FTP. Den spørger om kode igen og igen og igen og når du ENDELIG kommer igennem så går den kold efter nogle minutter. Den kan ikke engang klare at uploade 5 mb på en gang.

Nu vil du sikkert give min computer eller forbindelse skylden, MEN........

Jeg har testet det på:

1. To forskellige bærbare
2. To stationære computere

Ialt 4 forskellige computer hvor ALLE har haft 2 megabit forbindelse og 1 megabit i upload. Selve internetforbindelsen har haft 5/5 i connection og MINIMUM 48 kbps!!!!!!

Så ud fra den påstand vil jeg påstå at det IKKE er mit udstyr der er noget galt med.

Det kan ikke passe at det gentagende gange IKKE virker. Det er næsten hver evig eneste dag! Det er, i den grad, en ringe måde at lave "forretning" på - eller hvad i nu vil kalde det.

Det kan godt være at jeg ikke har erhverskonto ved jer - og at jeg kun betaler 9 kr om måneden. Men det er ligegyldigt når jeg betaler for en service/ydelse som jeg ikke får!

Lad mig høre jeres forslag på en løsning, i sådan en fart at det slet ikke kan skrives i en mail!

Domænet det drejer sig om er: www.XXXXXXXXX.dk koden er XXXXXXXX og bruger er XXXXXXXXX

Jeg har kontaktet jer tidligere angående samme problem - jeg foreslår at der kommer en holdbar løsning nu.

Hvis ikke i kan leve op til opgaven vil jeg gerne have det at vide, så må jeg flytte webhotel.

Efter 2 dage kom dette svar:

Vi har nogle begrænsninger på vores FTP server, MAX 3 connections per klient, og størrelse på 50MB per fil.

hvis man skriver password forkert for mange gange, eller gør andet som anses som misbrug blokkere serveren automatisk den klient enten ind til næste genstart eller et antal min.

Venlig hilsen
Support
Cliche.dk A/S

Jeg synes ikke at de havde besvaret mine spørgsmål, så jeg sendte straks en mail tilbage:

Hej Cliche.

Jeg føler ikke at jeg har fået svar på de spørgsmål som jeg stillede.

For at gøre det lettere deler jeg dem ind i tal. Jeg ønsker et detaljeret
svar på dem alle. Venligst tak!

1. Hvilke begrænsninger er der i min situation når jeg logger ind på FTP'en
?
2. Hvad mener i med max 3 connections per klient? Jeg har jo bare logget på
én gang.
3. Jeg har ikke på noget tidspunkt uploadet filer som er mere end. 50 mb. De
største er på nok max 2 mb. MAX. Så det kan ikke være problemet. Kan det?
4. Jeg har med 1000000 % sikkerhed IKKE tastet forkert hvad angår hverken
bruger ELLER kodeord. Så det kan heller ikke være fejlen, vel?
5. Vil du mene at 5/5 i connection og MINIMUM 48 kbps ikke er nok til at
uploade små filer til jeres servere? Max 2 mb's filer?
6. Vil du mene at det er mit udstyr, computere, internetopkobling mv der er
skylden?
7. Hvad er Jeres forslag på en løsning til det her?
8. Kommer der en holdbar løsning denne gang?
9. Kan i leve op til den opgave at have mine filer liggende på jeres
servere, eller skal jeg finde et andet firma som kan?

Jeg håber hermed at jeg har gjort det klart og enkelt. Samtidig håber jeg at
få svar på hvert spørgsmål jeg har stillet, første gang..........

Efter 4 arbejdsdage havde jeg stadig IKKE fået svar..... Så jeg ringede til dem, og her sagde de blandt andet at det var min computer - eller Dreamweaver....

Det er historien! Jeg har haft bøvl med dem før. Jeg vil ikke råde nogle til at spare 3 kroner om måneden frem for at vælge dem....

Kommentar til historien?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 10:09 #10
Mit årlige abonnementperiode hos cliche udløb d. 4. sep.  - den er dog statig aktiv - jeg lukker min side www.visithaven.dk - skal dog have et nyt web, så jeg følger meget med i hvad der skrives om de forskellige websteder, men endnu har jeg ikke taget stilling til en udbyder
Avatar billede htmlkongen Novice
24. september 2006 - 07:16 #11
OK. Som du nok kan se kan jeg ikke på noget tidspunkt anbefale Cliche!

Smid svar dem der vil ha points :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
24. september 2006 - 09:55 #12
Håber du finde ud af det :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. september 2006 - 20:57 #13
Vil bare tilføje at jeg selv har haft web hotel hos cliche.dk.

Var stor fornøjet med det, og havde aldrig problemer. Eneste grund til at jeg skiftede var at de ikke tilbyder asp.net, hvilket jeg ville ha.

Hvorvidt DW er god eller fårlig til at uploade med vil jeg ikke kommentere så veldigt meget om..... eneste jeg kan sige er at, DW er langsom som FTP klient, men dette er jo kun et problem hvis man flytter mange filer på en gang, ikke i dagligt brug.
Har endnu ikke mødt en FTP server som DW ikke kunne upload til, og havde aldrig selv problemer hos cliche.dk

Mener at cliche.dk kræver 'passive' tilstand, har du testet med det on/of?
Avatar billede htmlkongen Novice
27. september 2006 - 01:35 #14
Jeps har jeg. Jeps det skal være passive...

Oki. Tak for svar alle :)