Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2006 - 12:39 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Lynhurtige Coer

Så kunne i få fingeren ud!!!

Tænk hvis i havde været lige så hurtige, dengang balladen herinde var på sit højeste, det havde nok aftvunget en helt anden respekt.
Jeg tager lukningen af mit spørgsmål til efterretning, andet kan/vil/gider jeg ikke.
Heldigvis kan folk selv læse hvad det gik ud på på http://spywarefri.dk det link er vel tilladt?

Der er så lige en ting mere i det her, som vi tager til efterretning nu.

Vi havde drøftet på vores ½ årlige møde at offentliggøre vores "færdige fix", samt komme med mere udtømmende beskrivelser af hvordan vi spotter de enkelte infektioner, dette skulle have været lavet i en artikelserie herinde, men det må jeg nok erkende, der finder vi et andet sted nu, det kan i så tage som i vil jeg er p....ligeglad!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:45 #1
ok...
Hvad går dette ud på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:46 #2
Har fundet ud af det...
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2006 - 12:46 #3
Jeg lavede et indlæg angående Spywarefri live, hvad det er må jeg ikke fortælle, men Google er din ven.*S*
Det var der i max 5 min, så blev det lukket.
Avatar billede summer Mester
17. september 2006 - 12:48 #4
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. september 2006 - 12:48 #5
Det er jo sindssygt, det er jo det, Eksperten handler om.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
17. september 2006 - 12:48 #6
... eller burde handle om
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:50 #7
Ja så kan man så undre sig over andre ting der får lov at ske her på eksperten...
såsom brugere der er udelukket adgang på eksperten er her, mens andre stadig er spærret...

Det er dog en anden sag, som ikke hører til her!

Men spywarefri live kan umuligt være reklame???

I det samfund vi har med flere og flere chancer for at få spyware/adware/ virus og hvad ved jeg, så er det ulovligt at informere om sikkerhed????

Må jeg sige LOL?!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:51 #8
summer - pas på - coadmin lukker bare dette spørgsmål også....
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:51 #9
;)
Avatar billede summer Mester
17. september 2006 - 12:53 #10
Mig bekendt er dette arrangement vel nærmest non-profit?
Hvis eksperten.dk forsøger at spænde ben for henvisning til dette, er der vist nogen her der har et alvorligt problem. Eller er det misundelse over at spywarefri.dk er vokset til suverænt den bedste site om sikkerhed???
Avatar billede hcma Novice
17. september 2006 - 12:53 #11
jeg har lagt en lille oplysning ind her:  http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm  ;o)
Avatar billede summer Mester
17. september 2006 - 12:55 #12
Lad os lige få en co på banen!!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:59 #13
Ja.
Eftersom spørgsmål ikke kan slettes, og stadig findes på oversigten har vi vel krav på en forklaring...
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. september 2006 - 13:00 #14
Vi kører ud i landet med oplysninger til brugerne med oplysning om computersikkerhed og under medvirken af flere store inden for sikkerhedsbranchen. Vi gør det ganske gratis, og de 60 kr. vi tager i entré går til benzin, ophold og den nødvendige fortæring til os, samt annoncer og betaling for leje af sal.

Jeg tror den co-admin som lukkede Fromsejs indlæg må have en skidt smag i munden. Det må da i hvert fald være en person som synes at den danske computerbruger skal have så meget snask ned på pc'en som muligt for at Eksperten kan overleve.
Avatar billede hcma Novice
17. september 2006 - 13:03 #15
en lille opfordring:  hvis man har mulighed for at "rundkaste" oplysningen om arrangementerne, synes jeg man skal gøre det, da må være af almen interesse at så mange som muligt bliver gjort opmærksom på problemerne med adware/spyware/hijacks/vira/worms o.s.v.... og hvad man kan gøre samt bliver gjort for at holde skidtet væk fra pc'en
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2006 - 13:11 #16
nu ved jeg godt, at jeg højst sandsynligt blier haglet ned lige om lidt - men uanset om det er profit eller non-profit så er det i mine øjne stadig reklame hvis der står det i annoncen som vi nu kun kan gætte os til (nåede ikke selv at læse den) og det er jf reglerne forbudt. Derfor mener jeg umiddelbart også at lukningen er ok selvom indholdet kan være nok så relevant.

I stedet kunne man måske flette det ind i en gratis artikel eller arbejde på at få indført et kategori med reklame?
Avatar billede summer Mester
17. september 2006 - 13:14 #17
keysersoze -> Hvor tit tror du egentlig der bliver reklameret for spywarefri.dk her på eksperten??? Sikke en gang hyklerisk firkantet dobbeltmoral :(
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2006 - 13:15 #18
Keysersoze >> Jeg overvejede skam om det skulle være en artikel, i stedet for et spørgsmål, måske traf jeg det forkerte valg?

Summer >> Tak. :-) (17/09-2006 12:53:34)
HCMA >> Tak også til dig, vi har brug for al den omtale vi overhovedet kan få.
Samt selvfølgelig tak til Norbert og John_Stigers for støtten.
Avatar billede summer Mester
17. september 2006 - 13:19 #19
Reklame er forbudt! Her er 884 spm. med reklame for spywarefri.dk, som IKKE er blevet lukket http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=spywarefri.dk&x=2&y=6
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2006 - 13:19 #20
summer >> ja, der bliver reklameret for sitet masser af gange og heldigvis for det da - det der dog er den store forskel i denne forbindelse er, at de øvrige gange der reklameres med sitet så er det som svar på et relevant problem... så jeg kan absolut intet "hyklerisk firkantet dobbeltmorale" se i min kommentar.
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2006 - 13:23 #21
summer >>

tag nu lige og bliv lidt seriøs! Der er kæmpe stor forskel på de ting du linker til og det spørgsmål der er blevet lukket; "Spørgsmålet" var decideret reklame - i de spørgsmål du linker til bliver sitet brugt som svar på et konkret problem og derfor ikke reklame.

Klart at sitet får noget ud af at blive lagt som et svar i form af henvisninger, klik osv men det kan være med til at løse et konkret problem for spørgeren - i det lukkede spørgsmål er sagen jo en helt anden.
Avatar billede snowball Novice
17. september 2006 - 13:27 #22
Jeg ser ikke nogen grund til at starte en større diskussion (selvom det nok er for sent ;)), for sagen er som sådan klokkeklar.

Jeg lukkede det pågældende spørgsmål - http://www.eksperten.dk/spm/732784 - efter samråd med en anden CoAdmin. Vi var begge i starten i tvivl om vi skulle lukke det, for det tjener jo et godt formål og indholdet var/er relevant for mange. Dog så har Eksperten en helt klar regel om at man ikke må bruge siden som reklamesøjle, og hvis vi tilsidesætter alle insteresser, så kan man ikke komme udenom at det pågældende spørgsmål var en reklame for et specifikt arrangement.

Hvis vi skulle tillade det pågældende spørgsmål, så ville Eksperten inden længe være én stor reklameplads for messer, forelæsninger og andre slags arrangementer, og det er jo ikke det Eksperten skal bruges til.

Og årsagen til at spørgsmålet blev lukket kort efter det var oprettet, var blot at jeg tilfældigvis var på siden da det blev oprettet.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2006 - 13:49 #23
Jeg accepterer lukningen, jeg troede(håbede) bare at der var så meget relevans i indlægget at det overskyggede reklamedelen.
Vil det blive accepteret som en artikel?

Men vi kan ikke klage over den omtale vi alligevel har fået, selvom tråden blev lukket.*S*

Tak til de deltagende parter, og tak til Snowball for forklaringen, samt at i var to om beslutningen.
Avatar billede snowball Novice
17. september 2006 - 14:04 #24
Der gælder de samme regler for artikler som for spørgsmål - derfor vil den heller ikke gå som en artikel, desværre.

Held og lykke med jeres arrangementer :)
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2006 - 14:10 #25
Fair nok, det regnede jeg også med.*S*

Tak, vi håber at se mange af jer. :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
17. september 2006 - 14:14 #26
Jeg synes Spywarefri Live er et fint arrangement! Men jeg kan sagtens for stå rationalet fra CoAdmins side. Den er helt retfærdig - fromsej, hvis du er medarrangør, synes jeg du burde prøve at kontakte IDG og prøve at lave et samarbejde med dem, evt. i forb. m. eksperten, var det ikke en ide? :)
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2006 - 14:20 #27
I øvrigt tak for karmaen summer - normalt er jeg imod at kaste omkring mig med intetsigende karma men i dit tilfælde bliver jeg desværre nødt til det.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2006 - 14:26 #28
17/09-2006 14:14:37 >> Jo, det vil vi gøre mandag. *S*
Avatar billede summer Mester
17. september 2006 - 15:01 #29
Hvis reglerne skal være så bastante firkantede, at man ikke kan vurdere hvad der er relevant at "reklamere" med, er der jo ikke noget at gøre ved det.
keysersoze -> Jeg trækker min negative karma til dig tilbage, da du jo har "loven" på din side. Min karma havde ikke noget med dine fortrinlige kvalifikationer som bruger at gøre, men dette pågældende emne. Slut på mere disk. here fra.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2006 - 21:59 #30
Det hjalp ikke meget, omtale eller ej.
Det var en kæmpeskuffelse at så få mødte op, de der var der, fik mere end fuld valuta for pengene.

Pointet går til Snowball, fordi han som sædvanligt tager sig tid til forklaringer.*S*
Avatar billede snowball Novice
25. september 2006 - 22:12 #31
Wee, tak :)

Trist der ikke var så mange der mødte op.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2006 - 22:16 #32
Ja, det var en stor skam, men vi har ikke opgivet at prøve igen.
Der skal kraftigt efterevalueres på fejl og mangler, samt findes nye idéer til bedre profilering.*S*

Her er dit velfortjente point. :-)
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2006 - 22:58 #33
fromsej >>
Nu kender jeg ikke så meget til området, men måske der er et blogging-community der kan kontaktes...?
Avatar billede fromsej Praktikant
26. september 2006 - 07:34 #34
Tak Exp, det er noteret.*S*