Avatar billede pwn Forsker
15. september 2006 - 10:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tabel må ikke ændre størrelse

Jeg har opbygget en simpel hjemmeside i tabeller heraf nogle indlejrede.Når jeg fylder noget i tabellen æbndres højden, hvis det når nederste kant. Jeg vil gerne have, at tabellen ikke ændrer størrelse. Siderne består af en kopi af den første side (det kan gøres smartere - det ved jeg - og det må jeg lære, når jeg får tid:-))
Hvordan "låser" jeg en tabels felters størrelse?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
15. september 2006 - 12:24 #1
Du kan angive højden for tabelfeltet men hvis dit indhold fylder mere end det, vil tabellen blive større.
Avatar billede pwn Forsker
15. september 2006 - 12:36 #2
Ja, det er også hvad jeg har gjort. Det kan altså ikke lade sig gøre at låse cellen i en bestemt størrelse - den vil bliver større, hvis der ikke er plads til indholdet. Er det rigtig forstået? (send også et svar, så vi kan afregne:-)
Avatar billede t-hviid Nybegynder
15. september 2006 - 21:22 #3
Nej det er kun breden du kan låse fast. Den vil altid sørge for at indholdet kan være der. Du kan evt. sætte punkt størrelsen ned på din tekst!
Avatar billede pwn Forsker
15. september 2006 - 21:55 #4
OK. Kan jeg løse problemet med layers? Grunden til, at jeg ikke brugte denne metode var, at så havde jeg svært ved at styre indholdet, der alt efter skærmens størrelse "flød" udenfor.
Avatar billede pwn Forsker
24. september 2006 - 15:25 #5
OK:-)
Jeg har kikket lidt på hjælp til Iframes og i min DW-bog, hvor Iframes ikke nævnes.
Hører det at lave Iframes til den mere avancerede del, eller kan habile begyndere være med?
Kan du evt. give et par stikord til rækkefølge af, hvad jeg skal gøre?

mvh

p
Avatar billede pwn Forsker
24. september 2006 - 15:27 #6
Ups - dette svar skulle have været i et andet spm vedr Iframes:-)