Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fildeling på windows netværk

Hej

Jeg har problemer med fildeling på windowsnetværk. Der er tale om et mindre kontor/hjemmenetværk. Alle computere kører XP-proffessional og er forbundet gennem en switch hvorfra der er forbindelse til internet. Computerne kan godt "se" hinanden på netværket og åbne og læse hinandens filer. Men de kan ikke gemme dokumenter i hinandens mapper eller gemme ændringer i de filer de åbner og det er det de gerne skulle kunne. Mappen der bruges til deling er "delte dokumenter". Mappen er skrivebeskyttet og jeg kan ikke slå det fra. Fluebenet er der på magisk vis igen næste gang jeg åbner egenskeber for mappen. Det kan være noget med brugerrettigheder, men hvordan tildeles disse uden at man kompromiterer sikkerheden?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
14. september 2006 - 16:12 #1
Når du højre klikker på dokumenter mappen og klikker på deling og sikkerhed så er der et flueben der hedder noget med tillad netværksbrugere at ændre o.s.v. Hvis du sætter dette flueben skulle de kunne ændre i de forskellige mappers filer.
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 17:03 #2
Ja skulle kunne... men det virker desværre ikke :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. september 2006 - 17:46 #3
http://www.eksperten.dk/spm/732250

Du kan ikke have 2 spørgsmål åbne omkring samme problem, så luk en af dem.
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 18:01 #4
ok... hvilket et synes du jeg skal lukke... hvor hører det hjemme... det er nok mest et windows XP problem eller hvad?
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 18:04 #5
lukker denne... tråden er også under Windows XP!
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. september 2006 - 18:27 #6
Du har afvest dit svar, så læg et nyt marker og tryk accepter.
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 18:31 #7
Vidste ikke helt hvordan man lukkede :-(
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 18:32 #8
vil den eller vil den ikke lukke???