Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 09:29 Der er 5 kommentarer

Fildeling på windows netværk

Hej

Jeg har problemer med fildeling på windowsnetværk. Der er tale om et mindre kontor/hjemmenetværk. Alle computere kører XP-proffessional og er forbundet gennem en switch hvorfra der er forbindelse til internet. Computerne kan godt "se" hinanden på netværket og åbne og læse hinandens filer. Men de kan ikke gemme dokumenter i hinandens mapper eller gemme ændringer i de filer de åbner og det er det de gerne skulle kunne. Hjælp at hente?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. september 2006 - 09:34 #1
Når du deler noget af din harddisk, så skal du angive om andre netværksbrugere har ret til at ændre i dine filer. Har du gjort dete ?
Avatar billede jacla Nybegynder
14. september 2006 - 09:38 #2
Har du skrive rettighedder slået til på di filer du vil ændre.

Husk at sætte flueben ved rettighedder skal nedarves, når du deler mapper til netværket.

vh

Jan
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. september 2006 - 09:40 #3
Funktionen Deling er ikke tilgængelig for systemmapperne Dokumenter og indstillinger, Programmer og WINDOWS.

Hvis du vil dele dokumenter, skal du placere dem i mappen delte dokumenter.
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 10:54 #4
Det er i mappen "delte dokumenter" og der er skrivebeskyttelse på som ikke kan slåes fra slevom man er logget på som administrator. Skrivebeskyttelsen er der igen på mystisk vis næste gang man kigger i egenskaber for mappen.
Avatar billede titus69 Nybegynder
14. september 2006 - 11:04 #5
dragonknight

Ja jeg har også mistanke om at det har noget med brugerrettigheder at gøre, men hvordan tildeler man rettigheder til kun de brugere som man ønsker skal have disse?