Avatar billede heloo Nybegynder
12. september 2006 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sætte default i dropdown

jeg henter nogle værdier i min db som jeg knalder ind i en dropdown:

Do While objDR.Read
    drpValue.Items.Add(New ListItem(objDR("strTest"), objDR("strTest1")))
Loop

i min datareader findes også en bit som indikerer hvilken af rækkerne der skal være default.
nu skal jeg bare have sat index 0 i min dropdown til netop denne værdi som er default.

hvad kan jeg gøre?
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. september 2006 - 22:53 #1
Du kan instantiere dit ListItem, og sætte .Selected=true inden du indsætter det.
Mvh
Avatar billede heloo Nybegynder
13. september 2006 - 09:01 #2
du har vundet igen ;-) send svar...
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 12:01 #3
Kommer her :o)
Mvh
Avatar billede heloo Nybegynder
13. september 2006 - 12:21 #4
;-)