Avatar billede dotdonk Nybegynder
12. september 2006 - 13:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Culture fra dropdown og querystring?

Hej med jer..

Jeg har et lille spørgsmål vedr. en dropdown jeg har på mit site, med de sprog som sitet understøtter.

Når jeg vælger et sprog fra listen, så sættes culture til det pågældende valgte sprog og det virker fint.

Mit spm. er nu: "Kan man på en eller anden måde ændre en QueryString i sin URL så den passer til det valgte sprog og blive på den side man er på?"

Dropdownlisten er nemlig placeret i en header user control.

Hvis jeg er på sitet med en dansk culture, ser url'n således ud:

Secure/Home.aspx?ln=da-DK&region=da

Hvis jeg ændre det til engelsk (US), skal den komme til at se således ud:

Secure/Home.aspx?ln=en-US&region=en

Håber at høre fra nogen

Mvh

DD.
Avatar billede danish1977 Nybegynder
12. september 2006 - 13:50 #1
URL'en opbygger du jo som en tekst streng, så er det vel bare at tage værdien af ddl'en ToString og indsætte i URL'en - det skulle du kunne bruge hele siden, globalt.
Avatar billede dotdonk Nybegynder
23. oktober 2006 - 15:54 #2
Jeg lavede det på en anden måde, men tak for dit svar danish1977