Avatar billede javanic Nybegynder
12. september 2006 - 11:37 Der er 1 løsning

Design af webshop

Hej,

Jeg søger lidt input i forbindelse med en webshop, som jeg er ved at lave. Den afviger en smule fra normale e-handel løsninger, da der skal være mulighed for at købe både 1) fysiske produkter (eks. hardware), samt 2) medlemsskaber/abonnementer.

Jeg står nu og skal træffe en beslutning om hvorvidt jeg skal benytte én fælles klasse (og i databsen én tabel), eller om jeg skal opdele dem i to forskellige klasser og tabeller.

2) adskiller sig fra de fysiske produkter, da de også har defineret adgangsniveau og udløbsdato defineret.

...håber at der er et par af jer, der har designet lignende og vil dele ud af jeres erfaringer :)
Avatar billede websam Nybegynder
12. september 2006 - 14:02 #1
Der ville jeg helt klart dele det op i to forskellige klasser og tabeller.

Ide :
Produkt shop / Medlemskab
- Data lag bestående af database og klasse(r) i eget namespace
- Business lag til håndtering af business relaterede metoder i klasse(r) og i eget namespace
- Præsentations lag med dit

Så skal du lave ovenstående x 2 og have 2 tabeller til hver af dem.

Jeg tror bestemt du vil komme ud af det på bedst mulig måde.

/Websam