Avatar billede ansa Nybegynder
16. maj 2001 - 11:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af billeder (software)

Findes der et program der kan komprimere billeder yderligere i forhold til f.eks. Paint Shop Pro??
Avatar billede prodic Mester
16. maj 2001 - 11:34 #1
Mere end jpg. og gif.??
Avatar billede ansa Nybegynder
16. maj 2001 - 11:35 #2
kan man ikke komprimere disse filer yderligere??
Avatar billede sh-dk Nybegynder
16. maj 2001 - 11:36 #3
jpg filer kan bedst komprimeres med jpegopt.exe programmet
gif filer med Gif Cruncher programmet
Avatar billede jwittorff Nybegynder
16. maj 2001 - 11:37 #4
prøv Corel PHOTO-PAINT eller ImagesLab..!
Avatar billede ansa Nybegynder
16. maj 2001 - 11:37 #5
sh-dk> er de freeware?? Hvor kan de hentes??
Avatar billede sh-dk Nybegynder
16. maj 2001 - 11:39 #6
Jeg kan maile dem til dig
det er shareware
Avatar billede wheio Nybegynder
16. maj 2001 - 11:40 #7
hvor mange har du lige???? det er da ikke nødvendigt at bekymre sig om filstørrelser på billeder mere....
Avatar billede ansa Nybegynder
16. maj 2001 - 11:44 #8
wheio> Det drejer sig om nogle billeder, samt gif-tekster der ligge på en hjemmeside - de tager for langtid at hente ned via 56 k - modem!!! Så kunne man komprimere dem yderligere UDEN at ødelægge billedet alt for meget - ville det jo være optimalt!!
Avatar billede ansa Nybegynder
16. maj 2001 - 11:45 #9
sh-dk> meget gerne på ansa@sol.dk - du har ikke et link til et site hva´??
Avatar billede lhawk Nybegynder
16. maj 2001 - 11:47 #10
Jeg forstår ikke hvad der skulle være i vejen med Paint Shop Pro. Når du saver et jpg-billede kan du jo gå ind i Options og vælge compression factor.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
16. maj 2001 - 11:48 #11
Programmer er mailet til dig.

Håber at du får glæde af dem

sh-dk
Avatar billede ansa Nybegynder
16. maj 2001 - 11:52 #12
sh-dk> Tak for det - har modtaget din mail og vil nu se hvad det er!!

Andre der har programmer der evt. kan det samme må gerne komme med links dertil!!