Avatar billede maria1984 Nybegynder
07. september 2006 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HD Recovery.. Hjælp

Hej I kloge

Kan I ikke hjælpe mig . Her er min historie.

Da min computer her på det sidste blev ved med at give errors rapporter og genstartede alt for mange gange af sig selv, valgte jeg at formatere C og geninstallere win.xp.pro igen. Så jeg gemte alle de MEGET VIGTIGE oplysninger, filer, prog. osv på D og startede Win. instal. cd hvor jeg valgte at formatere C osv. og nu når jeg starter for min computer kan jeg pludselig se at der er 2 windows installeret på min comp. At den åbenbart har formateret D drev istedet og det siger ud som om den har installeret windows på D og den gamle win. stadig er på C. (Har 2 Harddisk). så igen prøvede jeg helt forfra, Formaterede C, og geninstal. win. på c. MEN,, en meget mærkelig sag er: at når jeg åbner for C, ser det ud til at denne gang har den formateret den rigtige drev(dvs C), hvor på D, ser det ud at al de gamle win. Filer, mapper osv som før var på C er nu hoppet på D!!!!!!!!!      Har aldrig set det før. Min gamle win. var på engelsk, og den nye er på dansk. Nu når jeg åbner for C, står der f.eks. 3 mapper af navne, programmer(stavet på dansk), Windows, og documents and settings(netop stavet på engelsk). Hvad siger I til det??  Kan jeg godt på en eller anden måde få fat på alle de programmer og filer jeg før formatering havde på D drev???? De betyder såååååååååååååååååååå meget for mig.  Plz. hjælp. Jeg er i nød situation. Skal aflevere et eksamensprojekt nu her på mandag som var næsten færdig som lige netop var på D. Og jeg skal gøre det færdig ellers dumper jeg. hjælp hjælp hjælp. Mange tak på forhånd.
Avatar billede Skoven Praktikant
07. september 2006 - 14:55 #1
okay... lyder som noget værre noget du har roddet dig ud i der!
Har du mulighed for at sætte harddisken i en anden computer (den med dine vigtige filer på)?
For hvis du har det kender jeg et program der kan genskabe filer og mapper på harddiske - men det hjælper ikke så meget hvis du har overskrevet de filer du skal bruge!?
det hedder GetDataBack NTFS eller FAT (afhængig af hvilket fil-system du kører med) og kan købes her http://www.runtime.org/products.htm for 79$ (NTFS) og 69$ (FAT) - lidt peberet men det virker!
men det skal også lige siges at det tager et godt stykke tid at genskabe dine data (selvfølgelig afhængig af hvor stor harddisken er!)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 16:15 #2
Du har i forvejen det spørgsmål kørende to gange, så det
er tredje gang nu.
http://www.eksperten.dk/spm/729805
Og  http://www.eksperten.dk/spm/729804
Luk de to andre.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
07. september 2006 - 20:09 #3
Lukker nu. Tak for svarene.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 20:50 #4
OK! :)