Avatar billede Simon Praktikant
06. september 2006 - 20:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kalde java script funktion på en anden side

Jeg har en hovedside som indeholder en tabel. Hver række har en knap som brugeren kan trykke på således at et nyt pop-up-vindue åbnes,hvor brugeren kan redigere i data for netop denne række.

Her har brugeren mulighed for at trykke save-knap, og data gemmes i databasen.

På hovedsiden indeholder tabellen imidlertid de gamle data, indtil der trykkes på en opdater-knap.

Er det muligt at pop-up-vinduet kan "trykke på opdater-knappen" på hovedsiden? Kan en side kalde en java-scrip-funktion på en anden side? Dette kunne nok klare det.
Avatar billede moocher Nybegynder
06. september 2006 - 22:14 #1
Uden at vide for meget vil jeg gætte på at du skal lede efter noget child / parent noget :) Men mener at jeg har set det - skal dog ikke kunne sige hvordan :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 22:20 #2
Du kan opdatere det vindue der er blevet åbnet fra med opener.location.reload() (så vidt jeg husker).
Mvh
Avatar billede Simon Praktikant
07. september 2006 - 09:05 #3
det vil jeg lige prøve snepnet.

Hvis "opener" refererer til det vindue der har åbnet det nye så må man også kunne skrive noget a lá "opener.getelementbyID(tabel-navn)" for at opdatere tabellen alene uden at lave en reload.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2006 - 19:14 #4
Ja - det kan du sådan set også... Ikke lige opener.getElement... men f.eks. sådan her:
window.opener.document.getElementById(...)
Mvh
Avatar billede Simon Praktikant
24. september 2006 - 00:30 #5
Tak for hjælpen snepnet. Jeg har løst mit problem efter dit forslag. Smid svar og du får point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. september 2006 - 07:42 #6
Ok - det kommer her :o)
Mvh