Avatar billede lakana Nybegynder
05. september 2006 - 23:25 Der er 5 kommentarer

Vil begynde på ASP.NET 2.0

Hej, jeg vil gerne begynde på asp.net 2.0, men kan åbenbart ikke installerer IIS som webserver.

Kan man bruge andre muligheder? evt. apache?

Hvilke programmer skal jeg installere, osv?

på forhånd tak
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 11:58 #1
Det er ikke en forudsætning at du har en webserver kørende.
Du kan downloade denne her:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/
Den har en indbygget webserver, som fjerner behovet for at have en IIS installeret.
Mvh
Avatar billede lakana Nybegynder
06. september 2006 - 21:31 #2
den siger jeg mangler windows service pack, og kan ikke isntallere den service pack pga den går fejl i det :S
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. september 2006 - 22:09 #3
Der er vel ikke den store idé i at gå videre med en windowsiinstallation der hverken kan det ene eller det andet... Mon ikke du bare skulle reinstallere med det samme?
Du kan kigge lidt her:
http://www.mono-project.com/Main_Page
Men som du kan se er ASP.NET 2.0 implementeringen ikke færdig endnu.
Mvh
Avatar billede lakana Nybegynder
06. september 2006 - 22:31 #4
Har installeret nu.. skal jeg åbne "glade" ? eller hvad..?

Det program ser da meget underligt ud!
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2006 - 00:01 #5
Jeg synes nu også det virker lidt voldsomt, hvis du installere mono og apache for at prøve at lave asp.net applikation på en windows platform - istedet for at fikse din windowsinstallation op.
Mvh