Avatar billede ulrich1946 Nybegynder
05. september 2006 - 15:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vedhæfte fil ved brevfletning til e-mail

Jeg har meget brug for at kunne brevflette til e-mail. Det går fint, men så skulle jeg have en fil vedhæftet, og det kan jeg simpelt hen ikke finde noget om i Word 2003's Hjælp. Jeg har forsøgt med Indsæt fil og brugt en excelfil. Den kunne "formateres til brevfletning", men det ønskede resultat er ikke godt, for man kan ikke arbejde videre på "vedhæftningen" som en excelfil. Når jeg så forsøger med f. eks. billedfiler, så går det helt galt! Jeg synes jo, der burde være et felt der hvor man gør klar til fletningen og kan skrive noget i "Emne" - men der er ikke noget felt til vedhæftning.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. september 2006 - 10:38 #1
Det skulle kunne lade sig gøre- således:

I hoveddokumentet indsæt den eller de filer, der ønskes "vedhæftet" vedhjælp af:
Indsæt / Objekt / Fra fil

I sidste trin i brevfletningen: Vælg E-Mail-format-> Vælg vedhæftet fil
således at hoveddokumentet bliver den egentlige vedhæftede fil.

-
Når modtager åbner det vedhæftede work-dok. ses de insatte objekt(er) -
Når et objekt aktiveres v/dobbeltklik – skiftes til Excel-applikationen.
Ved klik udenfor er det igen Word-applikation.
Avatar billede ulrich1946 Nybegynder
06. september 2006 - 19:56 #2
Tak for hjælpen. Det er lidt uelegant af Word, men det fungerer!
Avatar billede supertekst Ekspert
07. september 2006 - 09:44 #3
Selv tak - så skal blot accepetere svaret...
Avatar billede ulrich1946 Nybegynder
07. september 2006 - 13:42 #4
Det mente jeg også, at jeg havde gjort. Siden har jeg prøvet at flette til godt en snes modtagere. Det var lidt besværligt, for Outlook brokkede sig over, at "et program" forsøgte at sende e-mails. Så man er nødt til at acceptere det for hver mail. Men problemet er løst, så du skal selvfølgelig have dine points
Avatar billede supertekst Ekspert
07. september 2006 - 14:42 #5
det aktuelle problemkan du undgå vedat downloade "ClickYes" fra:
www.contextmagic.com/express-clickyes
Avatar billede ulrich1946 Nybegynder
07. september 2006 - 15:47 #6
Tak for tipset, men der er jo en mening med spærringen, og jeg vil ikke betale 39$ for at slippe for det. Den gratis løsning synes jeg, er farlig.