Avatar billede pablopablo Nybegynder
05. september 2006 - 14:48 Der er 1 løsning

GridView og ObjectDataSource

Hey...

Sidder og arbejder med asp.ne 2.0...og har rodet med dette problem al for længe nu...:(

Jeg har en tabel i min db jeg gerne vil vise nogle bestemte rækker fra i mit gridview...men det vil den bare ikke...??
Jeg vil gerne sætte datasourcen via designview, da det er lidt lettere at arbejde med andre ting efterfølgende...
Jeg har oprettet et typed dataset og et ObjectDataSource som indeholder dataset.mintabel...

Når jeg sætter de to properties DataSourceId og DataMember og kører det får jeg følgende fejl:

The data source 'ObjectDataSource1' only supports a single view named 'DefaultView'. You may also leave the view name (also called a data member) empty for the default view to be chosen.
Parameter name: viewName

Hvis jeg fjerner datamember property igen, så vises gridview slet ikke...?

Er derudover også i tvivl om, hvordan jeg fylder 'ObjectDataSource1' op med data...??

Håber meget i kan hjælpe...giv gerne kode eks!

Mvh. PabloPablo

Har også prøvet dette løsning: http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/020806-1.aspx men på den måde vises alle 10 kolonner fra tabellen med kun 3 af dem er fyldt op med data, idet at dataset indeholder alle kolonner fra tabellen og min getDaa metode kun indhenter data fra 3 kolonner...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
05. september 2006 - 22:03 #1
Grunden til at griddet ikke blev vist var at der var fejl i sql'en query-tingen havde lavet...man kalder objectDataSource metoden ved at kalde Select metoden på objektet...ved ikke hvorfor den kommer med fejl, hvis man benytter datamember...