Avatar billede haastrup Novice
03. september 2006 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Et lille hjemmenetværk med en ISDN forbindelse, er det muligt?

Hej Eksperter,

Har en ISDN forbindelse (kan kun få det lige p.t.) og vil høre om i ved om det er muligt at lave et lille netværk med mine 2, måske 3 computere på, sådan at de hver især, uafhængigt af hinanden kan gå på nettet?

Jeg har en 5 ports hub som jeg brugte til mit ADSL men er det muligt på en ISDN forbindelse?

Ja man kan vel bare lave den ene maskine som gateway som modtager signalet fra modemmet og så sender det videre via netkablet til hubben og derfra ud til hver maskine, men hvad med igennem hubben, er det en mulighed?

Det ville jo være rart nok at kunne nøjes med at tænde for den maskine man skal bruge, og køre det derfra.

Håber i kan hjælpe

Mvh
Haastrup
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 19:00 #1
ja med en ISDN router er det muligt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2006 - 19:02 #2
Det er bestemt muligt. Det kræveren ISDN router med NAT (Network address translation) og så er u sådan set på. Det eneste du skal vide et at du risikerer at det bliver dyrt, da ISDN modemet (der sidder efter routeren) meget ofte vil logge på hele tiden fordi der på dine klient maskiner vil være ting og sager der automatiskt hele tiden forepørger ud på nettet, du risikerer derfor at din I)SDN forbindelse faktisk er på 24/7 med mange opkald i løbet af døgnet. Du skal derfor undersøge dit abonnement og de forskellige indstillinger på klientmaskinerne
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. september 2006 - 19:12 #3
Med Windows er det rent nemt at dele forbindelsen

http://www.annoyances.org/exec/show/ics
Avatar billede haastrup Novice
04. september 2006 - 14:07 #4
1000 tak for hjælpen so far allesammen.

Hmm internet connection sharing, ja ok, det er jo ikke den store videnskab, bare et spørgsmål om at forbinde tingene på den rette måde.

Jeg er kun hjemme i weekenderne så jeg kigger på det i næste weekend og opdatere spørgsmålet.

Mvh
Hastrup
Avatar billede haastrup Novice
12. september 2006 - 18:22 #5
MEd bufferzones svar er der vist ikke tvivl om hvem der bør have point. tak for svaret. Kommentar til ksoren: Har ikke tjekket ICS, men det er højst sandsynligt også en option.

Tak for hjælpen allesammen.