Avatar billede haastrup Novice
03. september 2006 - 18:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ISDN på begge kanaler, er telefonen så optaget?

Hej eksperter,

Hvis man suger max på sit ISDN (jeg kan ikke få ADSL hvor jeg er flyttet hen) med begge kanaler, kan telefonen så tage en af dem hvis der er et indgående opkald?

Et lille tillægsspørgsmål, hvordan bruger jeg begge kanaler? Der er jo kun een ISDN indgang på mit modem. Er det fordi det er et gammelt modem, eller hvad?

Simpelt spørgsmål, men ret vigtigt, for jeg overlever ikke med 64kbit, og heller ikke hvis min telefon konstant er optaget.

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Haastrup
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 18:59 #1
kommer an på udbyderen, nogle kan sætte den ene kanal på hold imens, men ikke alle, så umiddelbart er svaret er der vil være optaget.
Avatar billede haastrup Novice
03. september 2006 - 19:08 #2
fair nok, jeg snakker med gud--øøøhmm, jeg mener TDC ;-)

Men hvordan bruger jeg begge kanaler, er det noget jeg skal sætte op, og i så fald hvordan gør jeg?

Mvh
Haastrup
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 19:16 #3
det kan jeg faktisk ikke huske, begge kanaler kører over samme ledning, så det er et software opsætnings spørgsmål.
Avatar billede draeber Nybegynder
03. september 2006 - 20:12 #4
der findes flere måder at køre med begge kanaler samtidig.
Den du efterspørger hedder så vidt jeg husker Dynamisk ML PPP eller noget i den stil.
Den kobler begge linier på, når der er behov for det, og jeg mener også den kobler den ene ned igen, hvis telefonen ringer
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. september 2006 - 20:35 #5
Se i manualen til dit modem. Det skal først og fremmest understøttet funktionen!
Avatar billede haastrup Novice
04. september 2006 - 14:05 #6
ok, i skal allesammen have tusinde mange tak for svaret. JEg er kun hjemme i weekenderne så jeg får først kigget på det i næste weekend, men så skal jeg nok opdatere spørgsmålet. :-)

Mvh
Haastrup
Avatar billede haastrup Novice
12. september 2006 - 18:19 #7
må sige at i alle har ganske meget ret. Nu har TDC så fundet frem til at jeg faktisk KAN få ADSL hvor jeg bor alligevel så...får ikke brug for jeres ekspertise, men håber andre kan bruge den :-)

Synes nu at i alle fortjener point for jeres indsats, selvom jeg mener at det nok er draeber der løber med sejren for bedste svar, men i har jo alle ret så...james T, smider du et svar også?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2006 - 20:17 #8
sidder over på points.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:37 #9
brug for mere hjælp ?
Avatar billede haastrup Novice
22. december 2006 - 11:21 #10
Hej Eksperter,

Umiddelbart er draebers forklaring mere fyldestgørende, så han får flest point, men niels skal også have lidt for besværet. Glædelig jul og godt nytår til jer alle, og endnu en gang tak for hjælpen