Avatar billede maria1984 Nybegynder
01. september 2006 - 17:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HD recovery, Windows problemer, Hjælp hjælp hjælp

Hej I kloge

Kan I ikke hjælpe mig . Her er min historie.

Da min computer her på det sidste blev ved med at give errors rapporter og genstartede alt for mange gange af sig selv, valgte jeg at formatere C og geninstallere win.xp.pro igen. Så jeg gemte alle de MEGET VIGTIGE oplysninger, filer, prog. osv på D og startede Win. instal. cd hvor jeg valgte at formatere C osv. og nu når jeg starter for min computer kan jeg pludselig se at der er 2 windows installeret på min comp. At den åbenbart har formateret D drev istedet og det siger ud som om den har installeret windows på D og den gamle win. stadig er på C. (Har 2 Harddisk). så igen prøvede jeg helt forfra, Formaterede C, og geninstal. win. på c. MEN,, en meget mærkelig sag er: at når jeg åbner for C, ser det ud til at denne gang har den formateret den rigtige drev(dvs C), hvor på D, ser det ud at al de gamle win. Filer, mapper osv som før var på C er nu hoppet på D!!!!!!!!!      Har aldrig set det før. Min gamle win. var på engelsk, og den nye er på dansk. Nu når jeg åbner for C, står der f.eks. 3 mapper af navne, programmer(stavet på dansk), Windows, og documents and settings(netop stavet på engelsk). Hvad siger I til det??  Kan jeg godt på en eller anden måde få fat på alle de programmer og filer jeg før formatering havde på D drev???? De betyder såååååååååååååååååååå meget for mig.  Plz. hjælp. Jeg er i nød situation. Skal aflevere et eksamensprojekt nu her på mandag som var næsten færdig som lige netop var på D. Og jeg skal gøre det færdig elelrs dumper jeg. hjælp hjælp hjælp. Mange tak på forhånd.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2006 - 17:38 #1
Ligger dit D drev, på den anden HD?
Avatar billede maria1984 Nybegynder
01. september 2006 - 18:52 #2
Ja. Det vil jeg mene  for jeg har slet ik lavet partinotier. så ja.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2006 - 21:50 #3
Så tag din ekstra HD helt fra. Sørg for, at den HD du vil have windows på, er
sat til master, på jumperen. Så kan du under install, slette hele partitionen,
og oprette en ny til C drevet. Det er upraktisk at have et C drev større end
15GB. De store programmer, lægger du bare på en anden partition. Hvis du laver
en partition til C drevet, kan du altid, i enhedshåndtering, lave flere.
Når du sætter din anden HD til igen, efter install af windows, så sørg for,
hvis de sidder på samme kabel, at den er sat til slave.
Derefter kan du så, fra din nye windows install. se hvad der egenlig ligger, på
den anden HD.
Hvis du tror, at der er noget du kan bruge, på den HD, hvor du vil lægge windows,
kan du sætte den som slave, på en anden computer.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
02. september 2006 - 00:38 #4
det var slet ik det jeg spurgte om. Jeg spørger om hvordan jeg kan hente min data frem fra et drev som jeg har formateret.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. september 2006 - 10:27 #5
PCinspector:  http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm (gratis)

getdataback:  http://www.runtime.org/  (betalingsprogram)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2006 - 15:45 #6
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 13:11 #7
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
07. september 2006 - 14:07 #8
Tak for svarene.. Jeg kigger lige på linkene.
Lukker spørgsmålet.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
07. september 2006 - 14:08 #9
hvordan lukker man et spørgsmål så? bare ved at skrive det? eller?
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 15:26 #10
Man lukker ved, at acceptere et svar, man har bedt nogen om at lægge ellet, som
du har gjort, at lægge et svar selv, som man så accepterer.
Du trykker altså på dit navn, og derefter på accepter.