Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. september 2006 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uddrag af data fra et GridView

Jeg har et Gridview med data fra et dataset og man kan selecte en linie i dette Gridview. Efter denne selection vil jeg gerne i en knap-event aflæse værdien af en af kolonnerne for den valgte linie i dette Gridview, men det vil simpelthen ikke lykkes. Jeg har forsøgt mig med mange kombinationer såsom GridView.SelectedRow.noget, men den giver hele tiden fejl.

Hvordan kan man gøre det?
Avatar billede neoman Novice
01. september 2006 - 13:22 #1
f.ex        MinVærdi = Server.HtmlDecode(MinGridView.SelectedRow.Cells(2).Text) for at fange noget i kolonne
Avatar billede neoman Novice
01. september 2006 - 13:24 #2
i kolonne 3, skulle det ha' stået
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. september 2006 - 13:37 #3
Fantastisk!! Men hvordan får man ideen til at det skal hedde sådan...?? Det synes jeg, at jeg har svært ved!!
Avatar billede neoman Novice
01. september 2006 - 13:43 #4
Jeg lirkede det ud af HELP  ...som faktisk er ret fyldestgørende. Hver gang kigger jeg på de såkaldte members for en klasse, som beskriver metoder og parametre og nogle eksempler hist og pist etc.. og før eller senere ramler man ind i noget som passer :)

Desuden er der en vis systematik i galskaben, så efterhånden, når man er lidt mere hjemmevant, så bliver det faktisk rimeligt nemt.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. september 2006 - 14:02 #5
Ok - jeg ser frem til (og arbejder på) at blive mere hjemmevant!!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. september 2006 - 15:03 #6
Har du et svar?
Avatar billede neoman Novice
01. september 2006 - 21:49 #7
Yeah - here comes :)