Avatar billede cowbell Nybegynder
30. august 2006 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

brevfletning fra Excell

Hvordan fletter man fra Excell. Jeg har problemer med at oprette en datakilde. Mine rubrikker i Excell hedder: navn, kontakt, adresse, by, land. Hvordan trækker jeg de rigtige data ind i min brevfletning, så jeg får brevhoved på mine 500 breve? Jeg arbejder med XP2002. Jeg har aldrig brevflettet før og kunne godt bruge en ret grundig beskrivelse.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. august 2006 - 11:47 #1
Avatar billede jkrons Professor
30. august 2006 - 12:50 #2
Dit regneark skal være gemt på disken.

Stå i et tomt dokument, eller evt. et færdigt grev, hvis teksten allerede er klar.

Vælg Funktioner - Breve og forsendelser - Brevfletning.
Angiv i opgaveruden hvilken type dokument, du vil lave, typisk Brev, og klik på Næste.
Vælg Aktuelt dokument som startdokument og klik på næste.
Klik på gennemse og find den rigtige Excel fil. Skift eventuelt til den korrekte placering. Marker filen og klik på Åben.
Vælg det ark i filen du skal bruge, og klik på OK.
Vælg de personer, du vil skrive til, eller klik OK for at skrive til alle. Klik på Næste.
Klik på Flere elementer. Vælg de felter, du vil have med i brevet. Når du har dem alle med, kan du lukke dialogboksen.
Placer felterne rigtigt, hvis de ikke allerede er på plads, og skrive teksten til brevet færdigt, hhvis det ikke allerede er tilfældet. Klik på næste.
Gennense brevene og foretag eventuelle rettelser. Udeluk eventuelt modtagere, der alligevel ikke skal med. Klik på Næste.
Klik på Rediger enkletbreve, kig dem igennem igen og udskriv.
Avatar billede cowbell Nybegynder
30. august 2006 - 13:14 #3
tak Jkrons - mere skulle der ikke til, nu virker det perfekt og jeg har ellers prøvet på alle mulige måde og så er det så nemt. Det er første gang jeg bruger dette site, men hurtigt og effektivt- tak
Avatar billede jkrons Professor
30. august 2006 - 16:24 #4
Velbekomme. Men normalt giver man point til den, der svarer ikke til sig sigf selv. Bare for en anden gangs skyld :-)