Avatar billede kallechr Nybegynder
28. august 2006 - 20:53 Der er 15 kommentarer

Kopier mapper uden ændring af dato-stamp

Jeg skal flytte en stort mappe-struktur og filer.
Fra C:\ til E:\

Ønsker at beholde dato-en på oprettelserne af mapperne.
Hvordan gør jeg dette?

i dos eller windows?  (win98)(& 4dos)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. august 2006 - 20:59 #1
tror du skal holde dig til 1 af kategorierne :)
http://www.eksperten.dk/spm/728946
Avatar billede kallechr Nybegynder
28. august 2006 - 21:21 #2
Fint- det var sådan set jo ik´ et spørgsmål.
Klart - enten foregår kopieringen i win eller dos!

Men har nogen et konkret svar på, hvordan jeg kan beholde de oprindelige dato-attributer (dato-stamp) på mapperne?
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2006 - 21:58 #3
et forslag:
ja det ka du ved foreks. at zippe dem, winrar har en funktion der hedder "store" hvor den pakker filerne ind uden at komprimere dem, så tar' operationen lidt kortere tid... det er så et forslag der går på at gøre det fra windows.
Avatar billede kallechr Nybegynder
28. august 2006 - 22:10 #4
Tusind tak for dit svar - gratis / Dette vil jeg straks forsøge

Selvom det kunne være rart at gøre på en lidt mere direkte facon.

i mellemtiden har jeg fundet denne diskussion på Google - grupper:
Under overskriften :
  " Copying directories while maintaining directory creation dates? "
Link:
http://groups.google.com/group/microsoft.public.win98.gen_discussion/browse_thread/thread/11adef75bf32d75c/21642ebd8eb7f764?lnk=st&q=copy+directories+without+date+changes&rnum=1&hl=da#21642ebd8eb7f764

Jeg har endnu ik´ rigtig hittet - noget ud af det.... -
takker Kalle
Avatar billede kallechr Nybegynder
28. august 2006 - 22:17 #5
Udmærket tænkt - gratis.
Dog har jeg lige testet dit forslag.
og under den endelig udpakning- (fra arkivet)
sker der akurat det samme, som under normal -kopiering. (win/dos)

ps. Jeg vil gerne ha´ mapperne til at ligge - med direkte adgang som normale filer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2006 - 22:38 #6
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2006 - 23:19 #7
ja det var så det jeg havde håbet ku la sig gøre, meeen så nemt ska det da ikke være.. jeg har også siddet og luret i grupprene men ikke fundet någet brugbart, men der burde være et Prompt Tool der ku klare det..
sidder lige og for en åndsvag idé...
Acronis True Image er et ghost/backup værktøj, ku det være en idé at prøve det ?
det ka hentes i en fuld funktions dygtig prøve version her: http://eu.acronis.com/enterprise/products/choose-trueimage/
Avatar billede b_hansen Novice
29. august 2006 - 08:11 #8
hvis du har adgang til et af de gamle dos-værktøjer, Norton Commander (eller andet tilsvarende program), så kan dette program klare dit problem.
Avatar billede gratis Nybegynder
29. august 2006 - 08:30 #9
b_hansen> godt forslag ;)
29. august 2006 - 08:31 #10
Jeg tror nok at " Total Commander " ka' det trix -> http://www.ghisler.com/
Avatar billede kallechr Nybegynder
29. august 2006 - 18:59 #11
Nej- desværre (John_stigers) hverken Norton Commander (dos ver. 5.0)
Kan heller ik´-
under oprettelsen af de kopierede dir - sætter den nye dato´er. :-(

Det samme gør Total Commander (dr1)- som alle andre... ellers sikkert udmærket værktøj.

Acronis True Image- lyder som en god mulighed.
PT. er serveren ik´ op at køre - kan ik' downloade - siden går ned under registreringen.
Men håber, det lykkedes. tak indtil videre for jeres forslag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2006 - 20:11 #12
Kommentar: john_stigers
28/08-2006 22:38:26 Lukker du ikke lige http://www.eksperten.dk/spm/728946?

Har intet med total commander ar gøre ;)
Avatar billede kallechr Nybegynder
29. august 2006 - 20:27 #13
Det vil jeg gerne- har forsøgt, men...
hvordan lukker jeg - sprgmålet? og tildeler point?  -

på min side- er disse funktioner  -IKKE oppe t venstre under "funktioner"
Avatar billede kallechr Nybegynder
29. august 2006 - 20:29 #14
Undskyld John  - skulle selvf stå (B_hansen)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 21:02 #15
Det letteste er at bruge Total Commander.(ghisler) Verdens bedste kopieringsprogram. Du skal måske i opsætning under kopiering sætte flueben i opsætning under kopier mapper med dato og tidspunkt.
Det virker. Jeg har lige afprøvet det i dag, og løst mit eget problem
Karise Larry kom først med løsningen.
Man skal dog lige instille Total Commander til at gøre det.